مراسم معنوی اعتکاف در خوراسگان برگزار می‌شود

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: برای بیست‌ودومین سال متوالی مراسم معنوی اعتکاف با شعار «از غدیر تا ظهور همراه با ولایت» در مسجد گلزار (مصلی نماز جمعه خوراسگان) برگزار خواهد شد.

هوشنگ نظری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه سنت نبوی اعتکاف پدیده‌ای مبارک است که اگرچه قدمت آن از صدر اسلام بوده، رویش و رشد آن بعد از انقلاب اسلامی نیز در کشور قوت گرفته است، اظهار کرد: آئین شورانگیز اعتکاف که عیار معنویت و اخلاق جامعه معرفی شده است، به‌عنوان یکی از مناسک عبادی جامع دارای ظرفیت‌های اخلاقی، معنوی، تربیتی، فرهنگی و اجتماعی گسترده و کارآمدی است که نیازمند توجه ویژه است تا بتوانیم از ابعاد و برکات متعدد آن بیشترین بهره‌های معنوی و عملی را در جامعه نظاره‌گر باشیم.

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های این مراسم معنوی در سال جاری، تشکیل حلقه‌های معرفتی و نشست‌های فرهنگی در بین رده‌های سنی مختلف با حضور مربی به ویژه برای جوانان و نوجوانان است که به صورت جداگانه برای خواهران و برادران برنامه‌ریزی شده است.

مراسم معنوی اعتکاف در خوراسگان برگزار می‌شود

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان بیان کرد: آئین معنوی اعتکاف برای بیست‌ودومین سال در خوراسگان برگزار می‌شود، این مراسم هر سال با یک شعار معنوی همراه بوده است و شعار امسال نیز «از غدیر تا ظهور همراه با ولایت» خواهد بود.

نظری‌پور ادامه داد: ثبت نام برای این مراسم معنوی از روز شنبه بیست‌وسوم دی آغاز می‌شود و تا جمعه بیست‌ونهم دی ادامه دارد که علاقه‌مندان می‌توانند هر شب برای ثبت‌نام به دفتر اعتکاف واقع در خیابان اباذر مصلی نماز جمعه خوراسگان مراجعه کنند.

وی در پایان ضمن قبولی طاعات و عبادات تمام عبادت‌کنندگان ماه رجب خاطر نشان کرد: اعمال و دعای ام‌داوود، روز سوم اعتکاف در مصلی نماز جمعه خوراسگان برگزار می‌شود که عموم شهروندان غیر معتکف نیز می‌توانند با شرکت در این مراسم روح‌بخش شرکت و از برکات معنوی آن بهره‌مند شوند.

کد خبر 721064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.