اجرایی شدن ۶۰ درصد مصوبات حوزه مدیریت پسماند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از اجرایی شدن ۶۰ درصد مصوبات حوزه مدیریت پسماند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان محیط زیست، علی سلاجقه در چهل‌وهشتمین جلسه کارگروه ملی مدیریت پسماند اظهار کرد: در حوزه مدیریت پسماند در این کارگروه ۱۶۱ مصوبه داشتیم که نزدیک به ۶۰ درصد آن‌ها اجرایی شده و سایر آن‌ها نیز در میدان در حال طی روند عملیاتی است.

وی با اشاره به اینکه عملکرد دستگاه‌های مختلف در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفت، افزود: تعداد حضور سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در جلسات و انجام وظایف این سازمان در کارگروه ملی مدیریت پسماند برابر با صفر است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: وزارت کشور و نیرو از جمله دستگاه‌هایی هستند که در این کارگروه عملکرد مثبتی داشتند و سازمان محیط زیست نیز به ۸۰ درصد وظایف محوله خود در این خصوص عمل کرده است.

سلاجقه گفت: در محلات دفن زباله و لندفیل‌ها نتایج مثبتی نداشتیم و در حال دفن سرمایه کشور هستیم که در این خصوص مقرر شد کارگروهی تشکیل شود تا از ظرفیت ائمه جمعه در شهرستان‌ها و سمن‌ها استفاده کنیم تا برای فرهنگ‌سازی در حوزه تفکیک زباله اقدامات مؤثری انجام گیرد.

تهیه گزارش ویژه در خصوص قانون هوای پاک تا پایان سال

وی ادامه داد: دستگاه‌ها پای کار هستند، اما پسماندها در کشور به‌صورت میدانی مدیریت می‌شود و ما متولی برای پسماند در کشور نداریم، اگر سامانه پسماند در کشور اتفاق بیفتد و شرایط شفاف‌تر شود، این حوزه از حالت مافیا خارج خواهد شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برنامه‌های هفته هوای پاک در سطح کشور تصریح کرد: با تاکید رئیس‌جمهور تمام دستگاه‌ها پای کار آمدند و سعی بر این است که در یک یا دو سال آینده بخش قابل توجهی از عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.

سلاجقه افزود: در این خصوص به لحاظ ریالی ارقام قابل توجهی را دستگاه‌ها برای اجرایی شدن قانون هوای پاک اختصاص داده‌اند که وزارت نفت، نیرو و کشور در حال انجام اقدامات قابل توجهی هستند و امیدواریم از سال‌های آینده برای مردم قابل لمس باشد.

وی با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور به اعضای هیئت دولت تاکید کرده است که بهانه کمبود اعتبار در این زمینه پذیرفته شده نیست، خاطرنشان کرد: طی دو ماه گذشته چندین جلسه با حضور رئیس‌جمهور در خصوص آلودگی هوا تشکیل و مقرر شده است تا اواخر سال جاری نیز گزارش ویژه‌ای درباره عملکرد دستگاه‌ها در خصوص قانون هوای پاک به معاون اول رئیس‌جمهور ارائه شود.

کد خبر 721059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.