فرایند ثبت‌نام جدید عمره تا زمان تعیین تکلیف پروازها متوقف شد

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: فرایند ثبت‌نام جدید از متقاضیان تشرف عمره تا تعیین تکلیف پروازها متوقف و امکان انصراف و عودت وجه برای زائران فراهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدعباس حسینی ضمن عذرخواهی از ثبت‌نام‌کنندگان عمره به دلیل تأخیر در اعزام اظهار کرد: این سازمان تمام برنامه‌ریزی‌های اجرایی مربوط به حوزه خود برای برگزاری عمره مفرده را انجام داده و با هواپیمایی جمهوری اسلامی برای انتقال زائران به تفاهم رسیده بود، اما در اولین روز اعزام زائران به جده، با اعلام صادر نشدن مجوز نهایی پرواز مواجه شدیم.

وی درباره سخنان وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران که بیان کرده بود رئیس سازمان حج و زیارت در آستانه اعزام‌های عمره با وزیر مربوطه دیدار کرده و پیگیری از سوی این سازمان انجام شده است، افزود: برای شرکت در همایش توجیهی کشورهای اسلامی در حج تمتع سال آینده، به عربستان سفر کردم و امضای تفاهم‌نامه حج ۱۴۰۳ برنامه این سفر بود. موضوع پروازها را رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی، ماه گذشته در حاشیه سفرشان به عربستان پیگیر بودند.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: از طرفی علاوه بر ایشان دو هیئت جداگانه از هواپیمایی جمهوری اسلامی و هواپیمایی معراج حدود ۴۰ روز گذشته برای پیگیری موضوعات مربوط به پرواز به عربستان اعزام شدند و پس از آن مجوز اولیه پرواز نیز صادر شد.

حسینی در پاسخ به این سوال که آیا در دیدار با همتای سعودی خود درباره مشکل سفرهای عمره صحبت شد، اظهار کرد: در خصوص عمره با وزیر حج و عمره عربستان مذاکره داشتم که ایشان اظهار داشت موضوع مربوط به هواپیمایی دو کشور است و من نیز پیگیر موضوع هستم.

وی خاطرنشان کرد: وزیر راه و شهرسازی از تلاش آن وزارتخانه و پیگیری مسئله پرواز عمره سخن گفتند که اقدامی قابل تقدیر است و امیدوارم با تلاش آن مجموعه و وزارت امور خارجه و تفاهم با دولت سعودی، توافق نهایی حاصل شود.

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان یادآور شد: فرایند ثبت‌نام جدید از متقاضیان تشرف عمره تا تعیین تکلیف پروازها متوقف و امکان انصراف و عودت وجه برای زائران فراهم است.

منبع: فارس

کد خبر 721004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.