آمادگی شهرداری قم برای مشارکت با بخش خصوصی در احداث پارکینگ

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل وترافیک شهرداری قم از آمادگی مشارکت شهرداری با مجتمع‌های تجاری و اداری و همچنین شعب بانک‌ها به‌منظور احداث پارکینگ عمومی خبر داد.

علیرضا خلیلی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: بخشی از شلوغی شبکه حمل‌ونقل و تراکم ترافیک مقطعی به علت پارک حاشیه‌ای نامناسب در خیابان‌های شهر است بنابراین لزوم مدیریت صحیح امکانات حمل‌ونقلی موجود در شهرهای بزرگ امری غیرقابل انکار است.

وی با بیان اینکه پارکینگ‌ها و فضاهای پارک از جمله مهمترین تسهیلات حمل‌ونقلی در یک شهر به شمار می‌ایند، افزود: در برخی معابر قم همچون خیابان ساحلی، بلوار شهید سلیمانی و خیابان‌های مجاور حرم مطهر با وجود پارکینگ، شهروندان به دلیل راحتی و دسترسی آسان‌تر خودروها خود را به صورت دوبله پارک می‌کنند.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تاکید بر اینکه ۵۰ درصد ظرفیت پارکنیگ‌ها خالی است، تصریح کرد: در راستای پیشگیری از پارک‌های حاشیه‌ای با مشارکت پلیس راهور مقرر شد تا تمامی خودروهایی که به صورت دوبله پارک شده‌اند، اعمال قانون شوند.

خلیلی پارک‌های حاشیه‌ای در خیابان شهدا و بلوار امین را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: در حال حاضر علاوه بر پارکینگ‌های فعال مجتمع‌های تجاری، دو پارکینگ در کوچه ۱۶ بلوار امین و روبه‌روی مجتمع تجاری بازار شهر و پارکینگ شهید کاظمی در خیابان شهدا با ظرفیت هزار خودرو وجود دارد.

وی از اجرای پارکومتر تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: تا دو ماه آینده پارکومتر در معابر اصلی شهر همچون خیابان شهدا، خیابان شهیدان فاطمی و بلوار امین راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم یادآور شد: به منظور افزایش تعداد پارکینگ‌های عمومی در معابر اصلی، در بلوار امین ۳ پارکینگ لکه‌گذاری شده که پس از پیگیری و مطالعات لازم عملیاتی می‌شود.

خلیلی با تاکید بر لزوم رفع گره‌های ترافیکی خاطرنشان کرد: پارک در دور میدان‌های شهر ممنوع است و شهروندان در صورت نبود پارکینگ نباید دور میدان پارک کنند.

وی عنوان کرد: شهرداری آمادگی مساعدت و همکاری با مجتمع‌ها تجاری و فروشگاهی به منظور احداث پارکینگ دارد.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در پایان از اعطای اراضی به‌منظور احداث پارکینگ خبر داد و گفت: در صورت وجود زمین در محل‌هایی که با پروژه‌های شهری تداخل نداشته باشد، شهرداری قم آمادگی تخصیص زمین برای احداث پارکینگ به سرمایه‌گذاران را دارد.

کد خبر 720891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.