روند میزان سرقت در خراسان شمالی رو به کاهش است

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با اشاره به آسیب‌های فردی و اجتماعی سرقت گفت: با اقدامات انجام شده روند میزان سرقت در خراسان شمالی رو به کاهش است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حسن ناهیدی امروز _چهارشنبه بیست و هفتم دی_ در کمیسیون پیشگیری و مقابله با سرقت خراسان شمالی اظهار کرد: پیشگیری و مقابله با سرقت یکی از مطالبات جدی مردم بوده که تحقق آن نیازمند اهتمام تمام دستگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه در حوزه مقابله با سرقت باید سهم و وظایف هر یک از دستگاه‌ها تعیین شود، افزود: سرقت پدیده شوم و از جمله جرایمی است که نه تنها ضرر مالی می‌رساند بلکه آسیب‌های روحی و روانی بسیاری به همراه دارد.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اقدامات صورت گرفته نشانگر کنترل و روند کاهشی میزان سرقت در استان است اما لازم است با تلاش همگانی، سرقت، به حداقل میزان ممکن برسد و امنیت خاطر برای شهروندان ایجاد شود.

ناهیدی با بیان اینکه جرم سرقت نه تنها شخص مالباخته، بلکه به موازات آن امنیت و احساس امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند، اضافه کرد: آثار مخرب و زیانبار روحی و روانی سرقت از ارزش اموال سرقت شده بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر سرقت‌هایی که در استان اتفاق می‌افتد سرقت‌های خرد است، گفت: بیشتر سرقت‌های خرد در سطح استان نیز توسط افراد معتاد به مواد مخدر صورت می‌گیرد.

معاون استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: این امر باید با طرح جامع و برنامه ریزی اصولی و دقیق مورد توجه قرار بگیرد و مردم در جامعه امنیت را احساس کنند.

ناهیدی با اشاره به سرقت اموال و اماکن عمومی، گفت: سرقت اموال دولتی یا وسایل بهره برداری از تأسیسات عمومی، علاوه بر خسارت‌های مالی، موجب ایجاد خطرات و ضررهای جبران ناپذیری به دولت و مردم می‌شود.

وی افزود: از ظرفیت موجود دستگاه‌ها باید در راستای تجهیز و نصب دوربین‌های مدار بسته، ساماندهی محل خرید و فروش ضایعات، توانمندسازی، حرفه آموزی و ایجاد بسترهای اشتغال برای افراد دارای سابقه سرقت، همچنین ارتقای امنیت محلات در پیشگیری از سرقت استفاده شود.

کد خبر 720872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.