اعتبار بیش از ۳ میلیارد ریالی برای هرس پلارد درختان منطقه ۱۱ اصفهان

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: عملیات هرس درختان از یکم دی‌ به مدت ۷۰ روز (تا دهم اسفند) با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام می‌شود.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آغاز عملیات هرس درختان منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان اظهار کرد: هر سال عملیات هرس درختان از ابتدای دی به مدت ۷۰ روز تا دهم اسفند اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتبار اختصاص یافته برای اجرای عملیات هرس درختان منطقه در سال جاری، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است، افزود: نگهداری ارتفاع تاج درختان در حد مطلوب و جلوگیری از رشد بیش از حد و تراکم بالای شاخه‌ها، حذف شاخه‌های خشکیده، بیمار، ضعیف و شکسته، حذف شاخه‌های روی هم افتاده و خمیده، شکل و فرم دادن مناسب به درختان و خلوت کردن قسمت داخلی درختان که سبب چرخش بهتر هوا داخل شاخه‌ها می‌شود از مزایای هرس پلارد به‌شمار می‌رود.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان با بیان اینکه هرس درختان خیابان علاوه بر مزایایی که برای درختان داشته است، سبب افزایش دید کسبه و بازنمایی بهتر تابلوهای مغازه‌ها برای شهروندان می‌شود، تصریح کرد: هرس پرچین‌های معابر و رفیوژهای سطح شهر نیز به صورت مستمر و با هدف ایجاد هارمونی و یکنواختی در سطح فضای سبز شهری انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر انجام صحیح عملیات هرس، در خصوص ترمیم تنه به صورت اصولی توضیحاتی ارائه شد تا در صورت لزوم، درختانی که به دلایل مختلف آسیب‌دیده و خطرساز هستند، ترمیم و حفظ شود.

کد خبر 720826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.