هرس زمستانه ۳۸ هزار اصله درخت در منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان گفت: عملیات هرس زمستانه درختان و هرس فرم درختچه‌های معابر و بوستان‌های منطقه از ابتدای دی آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل زمستان ۳۸ هزار اصله درخت و ۲۴ هزار متر مربع درختچه رز و نسترن پیرایش شود.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه عملیات هرس زمستانه درختان و هرس فرم درختچه‌های معابر و بوستان‌های منطقه از ابتدای دی آغاز شده است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل زمستان ۳۸ هزار اصله درخت و ۲۴ هزار متر مربع درختچه رز و نسترن پیرایش شود.

وی افزود: هرس تکمیلی پلارد و هرس فرم زمستانه خیابان توحید، پارک ملت یک، هرس خیابان هزارجریب، هرس پلارد بلوار غدیر سپاهان‌شهر، پارک صفه، هرس درختان پل ستاری و مسیر دوچرخه‌سواری پارک صفه، بلوار خانه کارگر، هرس زیتون‌های زینتی پارک صفه، خیابان شهدای صفه و تعدادی از بوستان‌ها از جمله موقعیت‌هایی است که فضای سبز آن‌ها تحت پوشش هرس زمستانه قرار گرفته‌اند.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: اصول فنی و ایمنی در عملیات هرس با نظارت میدانی کارشناسان این حوزه رعایت می‌شود تا خللی در تردد خودروها و شهروندان در معابر سواره‌رو و پیاده‌رو ایجاد نشود.

کارگر با اشاره به ارزشمند بودن ضایعات گیاهی حاصل از عملیات هرس درختان و درختچه‌ها گفت: ضایعات هرس به‌صورت هفتگی جمع‌آوری می‌شود که با انتقال به مخزن تولید کمپوست‌های گیاهی، استفاده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه هرس درختان در منطقه ۵ روزانه با ۴۵ باغبان آموزش‌دیده در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: هرس‌کاران ابتدا در دوره‌های آموزشی سازمان پارک‌ها و فضای سبز اصول هرس را فراگرفته‌اند و زیر نظر ناظران فضای سبز عملیات هرس را انجام می‌دهند، هرس زمستانه علاوه بر ایجاد فرم و تقویت درخت، موجب حذف شاخه‌های مزاحم، خشک و آفت‌زده می‌شود و در نهایت به کاهش خطر سقوط دستک هنگام وزش باد کمک خواهد کرد.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه حفظ و گسترش فضای سبز شهرها رویکرد اصلی کمیسیون ماده ۷ شهرداری‌ها است، افزود: گسترش روزافزون ساخت‌وسازهای شهری موجب افزایش احتمال قطع درختان شده است، از این رو کمیسیون ماده ۷ به‌منظور حفظ، صیانت و گسترش درختان و فضای سبز محدوده شهری با قوت بیشتری به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

کد خبر 720665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.