۳۴ درصد جان‌باختگان تصادفات در گیلان موتورسوران هستند

رئیس پلیس راه گیلان گفت: ۳۴ درصد جان‌باختگان ناشی از تصادفات رانندگی در محورهای برون شهری استان،‌ راکب یا ترک نشین موتورسیکلت هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل پایگاه خبری پلیس گیلان، سرهنگ جاور صفاری با اشاره به اینکه گیلان در زمینه جان‌باختگان موتورسوار در رتبه‌های بالای کشور قرار دارد، اظهار کرد: بیشترین افرادی که در این‌گونه سوانح دچار آسیب و صدمه می‌شوند جوانان هستند.

وی افزود: بررسی‌های آماری و تجزیه و تحلیل تصادفات ۹ ماه گذشته در گیلان حاکی از این واقعیت است که ۳۴ درصد از مجموع جان‌باختگان و ۳۵ درصد از مجموع مجروحان تصادفات برون شهری استان راکب یا ترک نشین موتورسیکلت هستند.

رئیس پلیس راه استان گیلان با تاکید بر ضرورت استفاده از کلاه‌ایمنی برای راکب و ترک‌نشین موتورسیکلت‌ها خاطرنشان کرد: درصد بالایی از میزان مرگ و میر و آسیب‌های جدی به ناحیه سر موتورسواران و ترک‌نشین‌ها به دلیل نداشتن کلاه‌ایمنی است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: موتورسیکلت وسیله‌ای است که اگر از آن درست استفاده نکنیم باعث مرگ خود و دیگران می‌شود و استفاده نکردن از کلاه‌ایمنی، سرعت زیاد، حرکت مارپیچ، تردد در بزرگراه، استفاده از تلفن همراه حین موتورسواری و انجام حرکات نمایشی در جاده‌ها از جمله تخلفاتی است که منجر به تصادف مرگبار خواهد شد.

کد خبر 720584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.