ایستگاه دوستدار کتاب در پارک‌های زنجان راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری زنجان با اشاره به پیگیری سازمان فرهنگی هنری شهرداری برای تعبیه ایستگاه‌های مطالعه در پارک‌های شهر زنجان گفت: تحقق این مهم نیازمند همکاری سازمان سیما و منظر و معاونت خدمات شهرداری است.

مهدی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: مدیریت شهرداری حمایت از برنامه‌های فرهنگی را در اولویت دارد و به همین منظور در طول سال جاری بودجه سازمان افزایش یافته است.

وی افزود: البته تحقق بودجه سازمانی مرتبط با تحقق بودجه شهرداری است، اما خود سازمان نیز برنامه‌محور پیش می‌رود و بر همین اساس بودجه هم اختصاص پیدا می‌کند.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری زنجان با بیان اینکه یکی از سیاست‌های سازمان فرهنگی تعامل سازنده با مجموعه‌های فرهنگی در حوزه فرهنگ شهروندی است، گفت: در این رابطه با کتابخانه‌های عمومی برنامه‌های مشترک بسیاری اجرا شده است.

کریمی از اجرای طرح رادیو کتاب با همکاری کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و افزود: علاوه بر این یک طرح دیگری هم پیگیری می‌شود که اتفاق خوبی در ترویج فرهنگ مطالعه در شهر خواهد بود.

وی با اشاره به پیگیری سازمان فرهنگی هنری شهرداری برای تعبیه ایستگاه‌های مطالعه در پارک‌های شهر زنجان گفت: این یک کار مشترکی است که نیازمند همکاری سازمان سیما و منظر و معاونت خدمات شهرداری است، اما با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری زنجان اضافه کرد: بر همین اساس در پارک‌هایی که فضا برای ایجاد ایستگاه باشد، نسبت به تعبیه ایستگاه مطالعه اقدام خواهد شد.

کریمی گفت: طبق برنامه منابع مربوط به کتاب‌های این ایستگاه‌ها نیز با همکاری کتابخانه‌های عمومی تهیه خواهد شد و هدف از این کار هم ارتقای سطح مطالعه در سطح شهر است.

وی تصریح کرد: این طرح در زنجان اجرایی شده بود، اما بنا به دلایلی این ایستگاه‌ها جمع‌آوری شد که بنا داریم به شکل و قالبی جدید این اتفاق دوباره در شهر رخ دهد.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری زنجان گفت: برنامه‌های فرهنگی سازمان محدود به این موضوع نیست و سال گذشته ۱۲۰۰ برنامه و سال جاری هم ۷۰۰ برنامه فرهنگی در شهر زنجان اجرا شده است.

کریمی افزود: یکی از برنامه‌های روتین این سازمان مشارکت و حمایت از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی از جمله مسابقات کتاب‌خوانی است که به صورت مستمر اجرا می‌شود.

کد خبر 720580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.