برنامه‌های سازمان فرهنگی با محوریت پیاده‌راه برگزار می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه در هر یک از حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی سازمان فرهنگی آماده همکاری در اجرای برنامه‌هاست، گفت: در حال حاضر برنامه‌های این سازمان با محوریت پیاده‌راه و برای عموم مردم است.

‌منصور مرادلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: با حمایت‌هایی که اعضای شورا از برنامه‌های فرهنگی سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری انجام دادند، بودجه این سازمان به ۳۶ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه این رقم بودجه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل چهار برابر شده است، اضافه کرد: تاکید ما در اجرای برنامه‌های سازمان فرهنگی عمومی بودن آن است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه در هر یک از حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی سازمان فرهنگی آماده همکاری در اجرای برنامه‌هاست، افزود: در حال حاضر برنامه‌های این سازمان با محوریت پیاده راه و برای عموم مردم است.

مرادلو با اشاره به اینکه چند مورد حمایت از فیلم و مستند توسط سازمان فرهنگی شهرداری زنجان انجام شده است، اضافه کرد: همچنین از طرح‌های نوین در حوزه افزایش سرانه مطالعه در میادین عمومی، کتاب‌های تألیفی در حوزه مدیریت شهری، طرح کیوسک کتاب در پارک‌ها، کتاب موضوعی در حوزه شهدا حمایت می‌شود.

وی همچنین از اجرای طرح رادیو کتاب با همکاری این سازمان و کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و گفت: در این برنامه کتاب‌های جدید با حضور نویسندگان معرفی می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: علاوه بر این در قالب طرح رنگ‌آمیزی مدارس نیز که در آستانه مهر در حال انجام است، نوشتن شعار در حوزه موضوعات اجتماعی و فرهنگی بر دیوار مدارس است.

وی با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی شهرداری در اجرای برنامه‌ها سلایق ۵۰۰ هزار نفر را در نظر می‌گیرد، گفت: برنامه‌ریزی این است که از کودک تا شخص کهنسال در برنامه‌های شهرداری شرکت کنند و از آن بهره‌مند شوند.

مرادلو با اشاره به اینکه در حوزه کتابخوانی شهرداری به تعهدات خود در بحث پرداخت سهم ۰.۵ درصدی درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی شهرها عمل می‌کند، اضافه کرد: اقدامات اجرایی برای فرهنگ‌سازی مطالعه باید انجام و طرح‌های عملیاتی ارائه شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر زنجان تصریح کرد: معتقد هستیم هزینه‌های حوزه کتاب باید بیشتر شود، چرا که یکی از موضوعات بسیار مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی ارتقای سطح آگاهی و مطالعه در جامعه است. 

کد خبر 728413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.