دستگیری کلاهبردار ۲۵۰۰ میلیاردی در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: فردی که به جرم کلاهبرداری ۲۵۰۰ میلیارد ریالی محکوم و متواری شده بود در عملیات ماموران سازمان اطلاعات این فرماندهی شناسایی و دستگیر شد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حمید علینقیان‌پور اظهار کرد: در پی وصول حکم جلب فردی که به جرم کلاهبرداری ۲۵۰۰ میلیارد ریالی محکوم و متواری بود، موضوع شناسایی و دستگیری وی به صورت ویژه در دستور کار مأموران سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه متهم دارای ۱۶ فقره پرونده مفتوح و جاری در شعبات مختلف دادسرا و اجرای احکام اصفهان بود، افزود: با تلاش شبانه روزی و اقدامات خاص و دقیق اطلاعاتی و انجام تحقیقات میدانی گسترده، سرانجام سرنخ‌هایی از حضور و تردد متهم در یکی از مناطق شهرستان اصفهان به دست آمد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: با شناسایی مخفیگاه متهم مأموران با طراحی یک عملیات ویژه و حساب شده محل را به محاصره در آوردند و فرد مذکور پیش از اینکه فرصت فرار پیدا کند در یک اقدام به موقع و ضربتی دستگیر و به سازمان اطلاعات انتظامی استان منتقل شد و پس از مواجه با مدارک و مستندات ارائه شده از سوی پلیس به جرم خود اعتراف کرد که در این خصوص پرونده تشکیل و متهم برای رسیدگی قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سردار علینقیان‌پور گفت: افرادی که با سوءاستفاده از اعتماد مردم اقدام به کلاهبرداری از آنها و هدر دادن سرمایه‌هایشان می‌کنند مطمئن باشند که هیچ راه فرار و گریزی ندارند، عاقبت گرفتار می‌شوند و باید در پیشگاه قانون پاسخگوی اعمال خود باشند.

وی با بیان اینکه کلاهبرداران با شیوه و شگردهای مختلف در کمین افراد ساده و زودباور هستند، خاطرنشان کرد: شهروندان از اعتماد بی‌جا به افراد ناشناس که ادعای پرداخت سودهای کلان در ازای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلفی از جمله رمز ارز، واردات و صادرات یا پروژه‌های ساختمانی می‌کنند، خودداری کنند و فریب ظاهر و اسناد و مدارک جعلی را نخورند، همچنین در صورت مشکوک شدن به چنین افرادی از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ یا مراجعه به یکی از مراکز انتظامی یا اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان موضوع را مطرح کنند تا در اسرع وقت با این افراد برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد.

کد خبر 720535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.