رسولی: شورای ائتلاف در سرلیستی قالیباف مصمم است

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب درباره سرلیست شورای ائتلاف در تهران گفت: «محمدباقر قالیباف» در لیست مجلس یازدهم سرلیست بود، در مورد سرلیستی او هم در انتخابات پیش رو مصمم هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نشست خبری شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با حضور «عبدالحسین روح‌الامینی» معاون امور استان‌ها و «امیرابراهیم رسولی» سخنگوی این شورا، صبح امروز در خبرگزاری ایسنا برگزار شد.

امیرابراهیم رسولی در ابتدای این جلسه گفت: شورای ائتلاف با همه فراز و نشیب‌ها جلسات خود را فراتر از انتخابات برگزار کرد و حتی بعد از انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر به فعالیت خود ادامه داده است. شورای ائتلاف نسبت به همه چیز واکنش داشته و هیچ وقت تعطیل نشده است.

وی در واکنش به حمله شب گذشته سپاه به مواضع تروریست‌ها در سوریه، گفت: تلنگری که دیروز به دشمن وارد شد، تلنگری ناچیزی بود. شورای ائتلاف از اقدامات سپاه علیه رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

فراتر از احزاب عمل می‌کنیم و پاسخگوی عملکرد خود هستیم

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه شورای ائتلاف در نزدیکی انتخابات سعی کرده است فعالیت‌ها خود را بیشتر و کانون‌ها را فعال کند، اظهار کرد: ما فراتر از احزاب عمل کردیم. امیدواریم که بتوانیم پاسخگوی عملکرد گذشته باشیم.

روح‌الامینی نیز در ادامه گفت: جریان ائتلاف، جریان جدیدی و همان ادامه و استمرار هماهنگی نیروهای انقلاب در شکل وسیع‌تر است.

وی تصریح کرد: بعد از انتخابات نیازمند تغییرات جدی در بدنه استان‌ها بودیم که اگر کسی از شورا مسئولیت گرفت، جای خالی ایجاد نشود. ما طی یک سال گذشته فعالیت‌های خود را شدت بخشیدیم تا شب انتخاباتی نشویم.

معاون استان‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اظهار کرد: کادرسازی، آموزش، فعالیت در صنوف مختلف و … از برنامه‌های ما بوده است. تشکیل مجامع استانی از این دست کار بوده که شورای مرکزی این مجامع سه بخش دارد؛ بخش موسسین، احزاب تشکل‌ها و ظرفیت‌های تشکیلاتی و اعضای منتخب.

روح‌الامینی با بیان اینکه تلاش کردیم بوی کهنکی که ممکن است مانع تازگی شود، از شورا زدوده شود، اظهار کرد: البته در عین نوسازی، باتجربه‌ها را در شورای ائتلاف حفظ می‌کنیم.

تشریح فرآیند تهیه فهرست انتخاباتی شورای ائتلاف از زبان روح الامینی

وی در پاسخ به سوالی درباره فرآیند تهیه فهرست‌های انتخاباتی در استان‌های گفت: گام اول دعوت به مصاحبه از کسانی است که به ما در سراسر کشور مراجعه کردند. در یک مورد فقط ۶۰۰ نفر از بانوان بودند و حدود ۷ هزار نفر به ما مراجعه کردند. از مجموع این افراد در حضور ناظر استان غربالگری اولیه انجام خواهد شد و منتخبین بر اساس شاخص‌ها وارد گام دوم می‌شوند.

معاون استان‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: در گام دوم پس از بررسی امتیازاتِ منتخبین نیروهای انقلاب، به گام سوم و فرآیند مصاحبه و معرفی می‌رسیم. فرآیند دقیق و قابل ارزیابی، یکی از پایه‌های جدی این فرآیند است.

رقیب ما جریان غرب‌گرا است؛ رقیب درون جریانی نداریم

همچنین در ادامه این نشست خبری، رسولی در پاسخ به سوالی درباره حل مسائل بین شورای انقلاب و جبهه پایداری تصریح کرد: ما در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسیر اختلاف افکنی‌های رسانه‌ای و مجازی نمی‌شویم. ما در شورای ائتلاف با جریان غربگرا رقابت می‌کنیم؛ جریانی که نگاه به بیرون دارد. ما در درون جریان انقلاب اختلافات را حل می‌کنیم، کما اینکه در انتخابات‌های گذشته هم این اتفاق افتاده است. طبیعی است که تفاوت سلیقه وجود داشته باشد که بر سر آنها صبحت و آنها را حل می‌کنیم.

وی تأکید کرد: ما مشکلی با گرم کردن تنورهای رسانه‌ای نداریم و مطمئن باشید که رقابت ما در شورای ائتلاف درونی نخواهد بود. ما با جریانی رقابت می‌کنیم که سال‌ها قدرت را در دست داشتند و اجازه ندادند ما کاری انجام دهیم. حالا که در قدرت نیستند، ما را نقد می‌کنند. نظر ما این است که باهم بر سر یک میز بنشینیم و مشکلات مردم را حل کنیم.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در پاسخ به سوالی درباره نظارت شورای ائتلاف بر نمایندگان حاضر در مجلس، تصریح کرد: مسئولیت لیست خود را می‌پذیریم و در قبال آن پاسخگو هستیم. اتفاقاتی که در مجلس یازدهم افتاد مسئولیت پاسخگویی به مردم را بر دوش ما می‌گذارد و بر اساس گزارش عملکرد نمایندگان شورای ائتلاف در مجلس، نیروهای مناسب جایگزین خواهند شد.

شورای ائتلاف در سرلیستی قالیباف مصمم است

وی در عین حال درباره سرلیست شورای ائتلاف در تهران، اعلام کرد: «محمد باقر قالیباف» در لیست مجلس یازدهم سرلیست شورای ائتلاف بود، در مورد سرلیستی او هم در انتخابات پیش رو مصمم هستیم و ترکیب به همین شکل خواهد بود.

سخنگوی شورای ائتلاف درباره احتمال وجود سرلیست دوم در شورای ائتلاف، گفت: احتمال وجود سرلیست دوم، نیازمند مشخص شدن مصادیق است که تا امروز این اتفاق نیفتاده است.

وی اضافه کرد: باید شاخص‌های خود را مشخص کرده و عملکرد نمایندگان را در موضوعات مشخص بررسی کنیم و ببینیم که چه امتیازی کسب شده است. احتمالاً در نشست خبری بعدی می‌توانیم پاسخ قطعی به این سوال بدهیم.

دولت در انتخابات از هیچ نامزدی حمایت نمی‌کند

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در پاسخ به سوالی درباره همراهی دولت با گروه «شریان» در انتخابات مجلس دوازدهم، تصریح کرد: دولت به صراحت اعلام کرده در انتخابات مجلس هیچ ورودی نخواهد داشت و نامزد هم ندارد. برای ما هم آنچه که دولت اعلام کرده صادق است.

روح‌الامینی نیز درباره نظارت شورای متبوعش بر عملکرد نمایندگان مجلس یازدهم با بیان اینکه نظارت بر عملکرد نمایندگان یک امر مستمر است، اظهار کرد: حتی از مجامع استانی که نمایندگان در آن حضور پیدا می‌کنند، امتیازاتی را کسب می‌کنند. خود من هم کارنامه‌ای دارم و از آن هم استقبال می‌کنم.

همچنین رسولی با بیان اینکه مدل انتخاباتی در شورای ائتلاف زودتر از ماه بهمن آغاز شده است، افزود: از ۲۹۰ نماینده مجلس ۳۰ نماینده در تهران است و تلاش می‌کنیم روند تکاملی داشته باشیم. در تهران کارگروه انتخاباتی تشکیل شده و در حال بررسی ۲ یا ۳ مدل هستیم و امیدواریم تا پایان بهمن وارد اجرا شویم.

وی گفت: این شورا بین نمایندگان قبل و داوطلبان جدید تبعیضی قائل نیست و کارنامه نمایندگانی که با اسم شورای ائتلاف وارد مجلس شدند بررسی می‌کند، جوانگرایی توام با تخصص را دنبال می‌کنیم تا نمره‌ای که در مجلس یازدهم گرفتیم را ارتقاء دهیم.

روح الامینی هم درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس دوازدهم، گفت: دستگاه‌هایی که در کشور نظرسنجی می‌کنند خروجی مشارکت را ارائه می‌دهند، اما صاحب‌نظران بر ۵۵ درصد اتفاق نظر دارند.

وی با بیان اینکه چتر حمایتی شورای ائتلاف محدود نیست، اظهار کرد اما نمایندگان فعلی که تحت حمایت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب وارد مجلس شدند باید پاسخگوی کارنامه عملکرد خود در مجلس یازدهم درباره حضور به موقع و موثر باشند.

منبع: ایرنا

کد خبر 720485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.