راهبردهای اولویت‌دار در تدوین برنامه‌های عملیاتی ۳ ساله مورد توجه است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با اشاره به تدوین برنامه‌های عملیاتی سه ساله ۱۴۰۳، ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ گفت: راهبردهای اولویت‌دار، شاخص‌های کمی برنامه و سبد پروژه‌هایی که تحت عنوان برنامه عملیاتی بالادست بودجه‌ای به‌شمار می‌آید، در دستور کار این برنامه قرار گرفته است‌.

سعید ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه حوزه معاونت و برنامه‌ریزی از سال ۱۳۸۷ با وجود افت‌وخیزهایی که داشته، جای خود را در شهرداری باز کرده است، اظهار کرد: در حال حاضر حوزه معاونت و برنامه‌ریزی یکی از معاونت‌های ویژه، مهم و تأثیرگذار در مدیریت شهری اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه حوزه معاونت برنامه‌ریزی نوعی مغز متفکر سازمان شهرداری اصفهان است که با پنج مدیریت، اداره کل و یک سازمان فاوا فعالیت ویژه دارد، افزود: یکی از این اداره‌ها، اداره کل سرمایه انسانی است که مباحث نیروی انسانی در آن دنبال می‌شود، دیگر اداره‌های این سازمان شامل، اداره کل برنامه‌ریزی و بودجه، اداره کل نوسازی و تحول اداری است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با اشاره به مدیریت پژوهش خلاقیت و فناوری‌های نوین و مدیریت هماهنگی و امور مناطق سازمان‌ها تصریح کرد: تمام ادارات کل، مدیریت‌ها و سازمان فاوا به نوعی نقش پشتیبانی علمی حوزه‌های مختلف شهرداری را دنبال می‌کنند؛ یعنی معاونت برنامه‌ریزی در حوزه نیروی انسانی (تأمین نیروی انسانی، توسعه نیروی انسانی و ارتقای آن) به نوعی کمک‌کننده پیشبرد اهداف شهرداری است.

ابراهیمی با اشاره به فعالیت حوزه برنامه‌ریزی و بودجه در تدوین برنامه‌ها ادامه داد: بودجه‌ریزی سالانه داده‌ها و تأمین بسترهای اطلاعاتی کمک‌کننده شهرداری اصفهان است‌، همچنین در حوزه نوسازی و تحول اداری، فرایندها، نظام‌های مدیریتی، بهبود روش‌ها و تعالی سازمانی آموزش کارکنان دنبال می‌شود.

وی با اشاره به حوزه پژوهش بیان کرد: طرح‌های تحقیقاتی، مطالعات جامع، حوزه فناوری، حوزه خلاقیت و نوآوری موجب پیشرفت شهرداری می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با اشاره به حوزه هماهنگی توضیح داد: این حوزه در تلاش است بین سیاست‌هایی که در ستاد تأمین می‌شود، با لایه‌های مناطق پانزده‌گانه و ناژوان هماهنگی ایجاد کند، همچنین ایجاد همسویی بین ستاد، سازمان، معاونت‌ها و بخش‌های مختلف از وظیفه‌های این حوزه است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: سازمان فاوا نیز در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، حوزه‌های زیرساخت، شبکه، امنیت، سامانه‌ها و برنامه‌های کاربردی فعالیت ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به اینکه ارتقای معاونت برنامه‌ریزی به معنای پیشرفت شهرداری اصفهان است، تصریح کرد: معاونت برنامه‌ریزی در بخش‌های مختلف تلاش می‌کند سرمایه‌های انسانی، اطلاعاتی، دانشی، فرایندی، سیستمی و در کل تمام سرمایه‌های موجود را در شهرداری اصفهان تأمین، مدیریت کند و ارتقا دهد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با اشاره به فعالیت‌های این معاونت در شش ماه دوم سال بیان کرد: این معاونت به‌طور معمول و مستمر، سالانه درگیر متمم بودجه، اصلاح بودجه و تفریغ بودجه است.

ابراهیمی با بیان اینکه تدوین برنامه‌های راهبردی و عملیاتی یکی از مسائل جدی در حوزه معاونت برنامه‌ریزی است، ادامه داد: در حال حاضر بازنگری برنامه اصفهان ۱۴۱۰ انجام شده است.

وی با اشاره به تدوین برنامه‌های عملیاتی سه ساله ۱۴۰۳، ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ گفت: راهبردهای اولویت‌دار، شاخص‌های کمی برنامه و سبد پروژه‌هایی که تحت برنامه عملیاتی به عنوان بالادست بودجه‌ای به‌شمار می‌آید، در دستور کار قرار گرفته است‌.

کد خبر 720277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.