شهرستان دنا نیازمند توجه بیشتر دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است

فرماندار شهرستان دنا گفت: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی شهرستان کم‌کاری کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، پارسا شعبانی در نشست شورای سلامت شهرستان دنا، اظهار کرد: با توجه به تاکید و دستورات قرآن کریم که می‌فرماید؛ وقتی جسم سالم باشد، تصمیم‌گیری به درستی انجام می‌شود، می‌طلبد همه ما در هر جایگاهی به این مهم توجه و سلامت مردم را در اولویت قرار دهیم.

وی افزود: از رئیس شبکه بهداشت و درمان دنا و همکاران‌شان که در چند روز اخیر برنامه غربالگری فشار خون و دیابت را انجام داده و در استان مقام اول را به‌دست آوردند تقدیر و تشکر دارم.

فرماندار شهرستان دنا گفت: امیدوار بودیم رئیس دانشگاه علوم پزشکی در جلسه حضور داشته باشند تا کمبودها و نیازها و امکانات لازم در رابطه با سلامت مردم را با وی در میان می‌گذاشتیم و امیدواریم همکاران خواسته‌های ما را به گوش وی برسانند تا چاره‌ای اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: از رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلایه زیادی داریم چرا که شهرستان ویژه دنا مورد بی‌مهری قرار گرفته است و دو بیمارستان شهر سی‌سخت و پاتاوه که از مطالبه‌های اصلی مردم است سال‌ها است مورد مطالبه قرار دارد آن شروع شده ولی در حد حرف باقی مانده‌است.

شعبانی خاطرنشان کرد: فاز اول بیمارستان سی‌سخت مدت‌ها است تمام شده و فاز دومش بنا به دلایل نامعلومی شروع نشده‌است و بیمارستان پاتاوه هم باتوجه به وعده‌های داده شده هنوز معطل قطعه زمینی برای شروع به ساخت است، انتظار داریم ساخت این دو بیمارستان هرچه سریع‌تر شروع شود.

وی افزود: بخش پاتاوه بزرگ‌ترین بخش استان است که بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت دارد، می‌طلبد با حوزه محروم سادات محمودی مرکز بستر درمانی را ارتقا داده و یک بیمارستان در این منطقه ساخته شود.

فرماندار شهرستان دنا گفت: در بازدیدهایی که به همراه مسئولان از روستاهای شهرستان داشتیم مشکلات و معضلاتی در خصوص خانه‌های بهداشت داریم، به‌عنوان مثال خانه‌بهداشت روستای «دوراه سادات محمودی» که در خانه استیجاری است از طرف صاحب خانه اعلام شده که خانه را تخلیه کنند و نیاز مبرم به ساخت خانه بهداشت برای این مردم محروم است که اگر این روند ادامه داشته باشد و کوتاهی صورت گیرد قطعاً با کسانی که کم‌کاری کنند برخورد قاطع خواهیم کرد، چرا که چنین وضعیتی قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: خانه بهداشت روستای «میمند» که از بزرگ‌ترین روستاها است در ساختمانی قدیمی و فاقد ماما است، در حوزه سادات محمودی و روستای «خونگاه» قرار بود خانه بهداشتی احداث شود، اما متأسفانه تاکنون محقق نشده‌است که امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی مطالبات به حق این مردم را نادیده نگیرد و هرچه سریع‌تر نسبت به برطرف کردن مشکلات موجود اقدام جدی کند.

شعبانی خاطرنشان کرد: انتظار داریم شورای سلامت روستاها با همکاری شبکه بهداشت و درمان و دهیاران برگزار شود و دانشگاه علوم پزشکی آستین همت بالا بزند و با استفاده از ظرفیت خیرین سلامت، ساخت خانه‌های بهداشت را در برنامه خود قرار دهد و امکاناتی برای روستاها در نظر گرفته شود.

کد خبر 720246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.