انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا

مسئول ستاد گردشگری شهرداری همدان گفت: پس از بررسی‌های انجام شده توسط این مجمع، همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا، شیراز به عنوان پایتخت محیط زیست و شهر غبیری لبنان به عنوان پایتخت فرهنگی آسیا در سال ۲۰۲۴ انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، حسن محمدی امروز - یکشنبه بیست و چهارم دی‌- در جلسه علنی شورای شهر همدان با اشاره به بررسی مجموعه اطلاعات جمع‌آوری شده از ۸۵ شهر کشورهای آسیایی اظهار کرد: شعار امسال مجمع شهرداران آسیایی، «ایده‌هایی نو برای آسیایی پایدارتر» است بنابراین هیئت داوری، سه محور گردشگری، فرهنگی و زیست محیطی را بررسی می‌کند.


وی با بیان اینکه ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان نیز در اطلاعات جمع‌آوری شده برای مجمع و هیأت داوری ارسال شده است، اضافه کرد: خواهر خواندگی‌ها و نتایج حاصله آن، شاخص‌های شهر سبز پایدار و اصول ۱۷ گانه توسعه پایدار مانند احیا کاروانسراها و ایجاد پیاده راه‌ها در این فرم‌ها شرح و مستندات لازم برای مجمع ارائه شد.

مسئول ستاد گردشگری شهرداری همدان عضویت در مجامع بین المللی از اهمیت شاخصه‌های مجمع شهرداران آسیایی دانست و اظهار کرد: شرکت در نمایشگاه‌های گردشگری به ویژه در سال‌های ۱۴۰۱ و ۲۰۱۸ شهرداری همدان در آنها حضور پر رنگی داشت.

محمدی با اشاره به انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در اجلاس ۷ روزه راه ابریشم که با حضور ۴۱ میهمان از ۱۷ کشور اروپایی و آسیایی بود، افزود: پس از بررسی‌های انجام شده توسط این مجمع، همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا، شیراز به عنوان پایتخت محیط زیست و شهر غبیری لبنان به عنوان پایتخت فرهنگی آسیا در سال ۲۰۲۴ انتخاب شد.


وی افزود: فراهم شدن فضای همفکری در چالش‌ها و مسائل مشترک شهرهای بزرگ آسیایی بین شهرهای عضو مجمع شهرداران آسیایی از مزایای انتخاب همدان به عنوان شهر گردشگری است.

مسئول ستاد گردشگری شهرداری همدان ادامه داد: استفاده از تجارب دیگر شهرها در حوزه مدیریت شهری، دریافت اعتبارات جهانی و بین‌المللی، معرفی همدان در دیگر شهرهای عضو مجمع، فرصت جذب و مشارکت مالی با دیگر شهرها و ایجاد انگیزه برای انجام تعهدهای مطرح شده در مجمع شهرداران آسیایی، و بهره‌مندی از ظرفیت‌های تخصصی و نظارتی کمیته‌های فنی مجمع شهرداران آسیایی از دیگر مزایای مهم برای انتخاب شهر همدان است.

کد خبر 720028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.