راه‌اندازی سامانه رهتاب برای کشیدن ترمز گرانی مرغ در کهگیلویه و بویراحمد

معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی سامانه رهتاب برای کنترل و نظارت عرضه مرغ در بازار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد سید احسان عسکری روز _یکشنبه، بیست‌وچهارم دی_ در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی سامانه رهتاب برای کاهش قیمت مرغ خبر داد و اظهار کرد: این سامانه یک زنجیره کامل از حلقه‌های تأمین کشتار و بازار گوشت مرغ است که هوشمندسازی معاملات مرغ از طریق این سامانه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه عرضه مرغ در بازار از این به بعد به‌صورت غیررسمی است، افزود: مرغ در بازار به صورت منسجم عرضه می‌شود و رهتاب سامانه اصالت کالا را تضمین می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از طریق سامانه رهتاب می‌توان از میزان رضایتمندی مردم از فروشندگان، قیمت کالا و ارائه کالا و خدمات آگاه شد و در این مسیر قدرت شفافیت افزایش و مدیریت دقیقی را در عرضه این کالاها به بازار داریم.

عسکری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در حال حاضر سامانه رهتاب مرغ، در استان‌های مختلف راه‌اندازی شده و با طراحی و اجرای بسترهای مدیریتی متفاوت برای تأمین کنندگان، توزیع کنندگان و پذیرندگان این محصولات، راهی برای کنترل و رصد بهتر زنجیره تأمین، توزیع و فروش این کالاها خلق کرده‌است.

وی خاطرنشان کرد: وارد کردن گوشت مرغ قطعه‌بندی شده به سامانه رهتاب باعث کنترل قیمت و حفظ حقوق مصرف کنندگان و نظارت بهداشتی می‌شود و می‌بایست بدین منظور تصمیماتی اتخاذ شود که گوشت مرغ قطعه‌بندی شده نیز در سامانه رهتاب بارگذاری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: بازار مرغ در استان تحت کنترل سامانه رهتاب است و کالاهای اساسی دیگر در ماه رمضان و انتخابات هم از همین طریق کنترل می‌شود.

به گزارش ایمنا هر کیلوگرم مرغ کشتار روز در کهگیلویه و بویراحمد هم‌اکنون بین ۹۵ تا ۹۹ هزار تومان به فروش می‌رسد و به گفته فعالان این صنف میزان تقاضا روز به روز در حال کاهش است.

در چند روز گذشته نیز استاندار کهگیلویه و بویراحمد نسبت به گرانی مرغ در استان واکنش نشان داده و خواستار نظارت بیشتر در بحث قیمت‌گذاری شده بود.

کد خبر 719979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.