تحویل یک دستگاه MRI مدرن به مرکز آموزشی درمانی شهدای عشایر خرم آباد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با پیگیری‌های مستمر از محل اعتبارات بانک جهانی، یک دستگاه MRI یک و نیم تسلا پیشرفته ICERP وارد استان و تحویل مرکز آموزشی درمانی شهدای عشایر خرم آباد شد.

بهرام دلفان در گفتگو با خبرنگار ایمنا در لرستان، اظهار کرد: با پیگیری‌های مستمر از محل اعتبارات بانک جهانی، یک دستگاه MRI یک و نیم تسلا پیشرفته ICERP وارد استان و تحویل مرکز آموزشی درمانی شهدای عشایر خرم آباد شد.

وی افزود: این دستگاه ازسری محصولات تولیدی کمپانی تایماز- فیلیپس، و از وجوه تمایز آن نسبت به سایر دستگاه‌های مشابه موجود، عدم نیاز به تزریق متناوب هلیم می‌باشد که این امر از جنبه‌های اقتصادی و عملکردی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه ارزش تقریبی روز این دستگاه حدود ۵۰ میلیارد تومان برآورد می‌گردد افزود: امیدواریم با بهره برداری از این دستگاه در آینده‌ی نزدیک که مقدمات نصب آن تقریباً آماده شده است، شاهد خدمات ارزشمند و ماندگار توقف اعزام بیمار به خارج از بیمارستان و استان برای انجام تصویربرداری بر مبنای MRI و در راستای اهداف تعالی نظام سلامت و با تعرفه دولتی و خدمات بیمه‌ای پایه باشیم.

دلفان گفت: تصویربرداری با رزونانس مغناطیسی یا همان (ام آر آی)، این امکان را می‌دهد تا با استفاده از آهن ربا و امواج رادیویی، بدن انسان را با جزئیات بسیار دقیق مشاهده نمائیم.

کد خبر 719839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.