اتوبوس‌های برقی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم اضافه می‌شود

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با اعلام خبر اضافه شدن اتوبوس‌های برقی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم گفت: اتوبوس‌های برقی با یک‌بار شارژ شدن می‌تواند ۳۵۰ کیلومتر مسافت را در روز طی کند.

علی نیک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم، اظهار کرد: در راستای چاره اندیشی برای موضوعاتی چون آلودگی هوا، ترافیک شهری و مسائل اجتماعی، اجرای اقدامات مؤثر در دستور کار مدیریت شهری و دولت قرار گرفت.

وی از اضافه شدن اتوبوس‌های برقی به ناوگان اتوبوسرانی شهرداری قم خبر داد و افزود: در بازدید از شرکت ایران‌خودرو دیزل پیشنهاد شد تا به صورت آزمایشی یک دستگاه خودرو برقی در اختیار استان قم قرار بگیرد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: به منظور ورود اتوبوس برقی به شهر قم با شرکت برق مکاتباتی انجام شده است تا زیرساخت‌های لازم برای ورود این اتوبوس به صورت آزمایشی فراهم شود.

نیک با اشاره به میزان مصرف برق اتوبوس‌های برقی تاکید کرد: این اتوبوس‌ها برای پیمایش نیازمند ۲۵۰ کیلو ولت برق است که به همین منظور پیش‌بینی شده است تا شارژ این دستگاه‌ها در شب انجام شود.

وی ادامه داد: این اتوبوس‌ها با یک‌بار شارژ شدن حداقل ۲۵۰ کیلومتر و حداکثر ۳۵۰ کیلومتر حرکت می‌کند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با بیان اینکه رضایت مردم مهم‌ترین هدف ما است، گفت: خودروهای برقی پس از طی فرایند آزمایش و سازگار بودن با هوای شهر از نظر سرمایش در فصل تابستان به ناوگان اتوبوسرانی شهرداری قم اضافه می‌شود.

نیک گفت: شرکت ایران‌خودرو دیزل آماده تحویل اتوبوس‌های برقی است که پس فراهم شدن زیرساخت‌های برقی برای شارژ، فرآیند ورود خودرو به ناوگان انجام خواهد شد.

کد خبر 719553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.