عراق حملات آمریکا و انگلیس به یمن را محکوم کرد

مشاور سیاسی «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق حملات آمریکا و انگلیس به یمن را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «فادی الشمری» مشاور سیاسی «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: در حالیکه غرب قرار است با داستان‌های حقوق بشری و حیوانات که با مواضع در قبال جنگ رژیم اسرائیل علیه فلسطین و کودکان، زنان و کودکان و غیر نظامیان در شهر غزه سقوط کرده است برای ترمیم چهره شرم آور خود تلاش کند، با گسترش دایره درگیری و افزایش تنش در منطقه مرتکب حماقت دیگری می‌شود.

وی افزود: حماقت غرب در حالی انجام می‌شود که دیگران خواستار خویشتن داری، کاهش تنش‌ها و از بین بردن درگیری‌ها هستند.

حملات آمریکا به یمن نشان داد که واشنگتن در جنایات دشمن صهیونیستی در غزه شریک است

در این پیوند، جنبش مقاومت اسلامی النجباء عراق نیز در بیانیه ای حملات آمریکا و انگلیس به یمن را تجاوز آشکار آمریکایی - انگلیسی به امنیت و حاکمیت یمن و مردم آزاده و شریف آن دانست و آن را به شدت محکوم کرد.

النجباء افزود: حملات و تجاوزات آمریکا به یمن بار دیگر بر این نکته تاکید کرد که واشنگتن شریک کامل در جنایات و قتل عام‌های دشمن صهیونیستی در غزه است.

این جنبش مقاومت اسلامی در عراق تاکید کرد که حملات آمریکا و انگلیس هرگز باعث نخواهد شد که مردم یمن از حمایت [ملت فلسطین] دست بکشند.

آمریکا و انگلیس پنجشنبه شب به وقت محلی (آمریکا) در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حملات حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند. منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند که ارتش ملی یمن در پاسخ به تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به این کشور، یک هدف متعلق به ایالات متحده در دریای سرخ را هدف قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شبکه خبری سی ان ان آمریکا پنجشنبه شب به وقت محلی به نقل از یک مقام آمریکایی که نام او را بیان نکرد، گزارش داد: به چند هدف متعلق به حوثی ها (انصارالله) در مناطق تحت کنترل آنها حمله کرده‌اند.

سی‌ان‌ان به نقل از این مقام آمریکایی گفت: زیردریایی آمریکایی یو اس اس فلوریدا در حملات به مواضع حوثی‌ها (انصارالله یمن) شرکت کرد.

شبکه خبری سی ان ان وابسته به دموکرات‌های آمریکا گزارش داد که دولت بایدن قبل از حمله هوایی به یمن، کنگره آمریکا را از این حمله مطلع کرده بود.

ارتش یمن در هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب بودند، هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

منبع: ایرنا
کد خبر 719378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.