سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت باد و ارتفاع امواج دریا هشدار داد

سازمان هواشناسی کشور هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی برای مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و گلستان، از شنبه تا دوشنبه صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی، از افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و گلستان خبر داد.

بر اساس این هشدار، احتمال افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا از صبح شنبه بیست‌وسوم تا صبح دوشنبه بیست‌وپنجم دی و به تبع آن افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای تا ۳۰ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج در مناطق ساحلی تا دو متر و در مناطق دور از ساحل بیش از دو متر وجود دارد.

منطقه اثر این سامانه برای روزهای شنبه و یکشنبه، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و گلستان، برای دوشنبه بیست‌وپنجم دی، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران است.

غرق شدن شناگران و آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، خسارت به شناورهای تفریحی و سبک، اختلال در ترددهای دریایی و احتمال خسارت به تأسیسات دریایی از مخاطرات سامانه مذکور است و از این رو سازمان هواشناسی به منع فعالیت‌های شیلاتی، ممانعت از تردد شناورهای سبک و تفریحی، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر، منع تردد کشتی‌های تجاری و منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط تمام فعالان دریایی توصیه کرده است.

کد خبر 719233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.