روایت روزگارِ امید با رسانه / مردم؛ برنده جام رسانه امید

رویداد۲۴ ساعته جام رسانه امید، با هدف گزارشگری متفاوت دستاوردهای دولت در استان مازندران برگزار شد تا رسانه‌های این استان روایتگر روزگار امید برای مردم باشند، جام رسانه‌ای که در نهایت مردم برنده آن خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یک رویداد ملی با اهدافی تعیین شده موجب شد تا خبرنگاران در یک روز با دور هم گرد آمدن آنچه را در توان خود دارند، درباره کلیدواژه‌های تعیین شده به منصه ظهور برسانند.

خبرنگاران مازندرانی در رویداد رسانه‌ای مهم «جام رسانه امید» با هماهنگی بسیج رسانه این استان از ساعت ۹ و نیم روز چهارشنبه بیستم دی‌ماه در شهرک صنعتی جمشیدیه فرح‌آباد ساری از این مهم استقبال کردند و در قالب ۳۰ گروه تیمی سه تا ۵ نفره این هم‌افزایی و دورهمی را با حضور استاندار مازندران، جانشین فرمانده کربلای مازندران و سه مدیرکل علوم پزشکی، شرکت آب و فاضلاب، شرکت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به عنوان مهمانان رویداد شرکت کردند.

از همان ابتدا، رقابت بین ۱۰۰ نفر خبرنگار و عکاسان حاضر در رویداد آن هم با سخنرانی هر مدیرکلی به واضح دیده می‌شد، شات‌های عکاسان با نگاه موشکافانه بر روی هر میزی و یا بر روی دستان هر خبرنگاری آن هم هنگام چرخاندن قلم بر روی کاغذ و یا کوبیدن سرانگشتان بر دگمه‌های کیبورد لپ‌تاب همراه با نور فلش دوربین‌ها فقط ثانیه‌ای تمرکز فعالان رسانه استان سرسبز و پرنعمت مازندران را بر هم می‌زد اما بعد سریعاً باز هم نوشتن‎‌های تند تند شروع می‌شد.

در این رویداد تا ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه خبرنگاران آنچه که از سوی استاندار مازندران و چهار مهمان دیگر گفته شده بود، را پوشش دادند.

آنچه می‌خوانید بخشی از گزارش مدیران حاضر در این جام بود تا به بیان گزارش عملکرد حوزه‌های مختلف مازندران بپردازند.

تکلیف اصحاب رسانه سنگین است

احمد برسلانی، جانشین فرمانده کربلای مازندران هم به عنوان میزبان و هم به عنوان نخستین سخنران؛ سخنان خود را برای داشتن ایران قوی از مشارکت حداکثری آغاز کرد و گفت: این انتخابات پیشرو با توجه به نگاه دشمنان و تحریکات آنها بر ناامیدی نوجوانان و جوانان کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه تکلیف اصحاب رسانه به عنوان ارسلان جنگ نرم بسیار سنگین است، افزود: در ایران دو نگاه غربی، انقلابی و جهادی وجود دارد که در نگاه غربی تمام توجه بر حرکات غرب است اما در نگاه انقلابی بر پیشرفت داخلی و توسعه کشور است.

جانشین فرمانده کربلای مازندران با بیان اینکه در بخش تولیدی با وجود مدیریت اقتصاددانان کشور و تلاش آنها توانستیم به رشد و توسعه اقتصادی دست یابیم، گفت: با وجود مردم ولایی و جهادی، آن‌چه حق مردم کشور بوده به دلیل کوتاهی‌ها و تفکر نابخردانه منفعت‌طلبان پس از مدتی از پیروزی انقلاب اسلامی تحقق نیافته که این موجب بی‌اعتمادی مردم به نظام شده است.

جانشین فرمانده کربلای مازندران با بیان اینکه با توجه به قرار گرفتن دو جنگ ترکیبی و شناختی دشمنان نظام، تکلیف بخش رسانه بر انتشار حقایق است، افزود: دشمن به دنبال ناامیدی ادراک جوانان کشور است و رسانه مهم‌ترین رسالتش بر انتشار حقیقت است.

پرداخت بیش از هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای محرومیت‌زدایی

وی از اقدامات بسیج سازندگی را محرومیت‌زدایی، عمران و خدمت‌رسانی عنوان و بیان کرد: تاکنون در این عرصه گام‌های بلندی برداشته شد و یک‌هزار و ۴۴۳ میلیارد تومان در بخش خدمات‌رسانی به گروه هدف تسهیلات اختصاص یافت.

برسلانی با اشاره به اینکه از دیگر اقدامات بسیج سازندگی انجام ۷۵ هزار نفر آموزش، ایجاد بیش از چهار هزار نفر اشتغال‌زایی، اعطای وام تسهیلات و جلوگیری از تصرفات در عرصه‌های منابع طبیعی بوده است، تصریح کرد: همچنین در راستای احیای واحدهای تولیدی ۲۹۸ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال پس از بررسی مشکلات‌شان در ستاد تسهیل موانع وارد چرخه تولید شدند.

تاکید رئیس بسیج رسانه بر امیدآفرینی

عبدالمهدی حق‌شناس رئیس بسیج رسانه مازندران و میزان اصلی این مراسم نیز در ادامه این مراسم اهداف برگزاری جام رسانه امید را تحقق فرمایش رهبری در امر امیدآفرینی در رسانه‌ها، هم‌افزایی بین رسانه‌ها و تشکیل جبهه واحد رسانه‌ای عنوان کرد و گفت: در این راستا بسیج رسانه اقدام به راه‌اندازی جام امید کرد تا با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای خدمات مسئولان را به گوش مردم برسانند.

وی با بیان اینکه در این رویداد با حضور ۱۰۰ اصحاب رسانه از سراسر استان به مدت ۲۴ ساعت پس از ثبت‌نام در سایت اطلاعات خود را بارگذاری کنند، بیان کرد: این رویداد در قالب‌های ایده‌پردازی، گزارش خبری، تحقیقی، تحلیلی، یادداشت و سرمقاله، تیتر، پادکست، کلیپ موبایلی، عکس، پوستر و اینفوگرافی برگزار می‌شود، ادامه داد: از برگزیدگان این رویداد رسانه‌ای با اهدای جوایز نفیس تجلیل به عمل خواهد آمد.

حق‌شناس از راهیابی منتخبان استانی به مرحله کشوری مطرح و یادآور شد: مرحله نهایی این رویداد رسانه‌ای در تهران برگزار می‌شود.

ساخت ۱۱۰۰ خانه بهداشت در مازندران

سپس فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در مازندران یک‌هزار و ۱۰۰ خانه بهداشت، ۳۸۰ مرکز سلامت، ۲۶ بیمارستان، ۲۲ شبکه بهداشتی و درمان وجود دارد، اظهار کرد: این تعداد مراکز درمانی و بهداشتی به ۳ میلیون جمعیت مازندرانی خدمات ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲ هزار و ۴۰۰ نفر تحت پوشش علوم پزشکی این استان هستند، گفت: شاخص امید به زندگی بعد از انقلاب در مازندران ۷۶ رسیده که میزان مرگ و میر در مادران باردار به ۲۶ هزار نفر کاهش یافته است.
غلامی با اعلام اینکه قبل از انقلاب این استان از وجود دانشگاه علوم پزشکی بهره‌مند نبوده است، گفت: هم‌اکنون این دانشگاه جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور قرار گرفته است.

رئیس علوم پزشکی مازندران یادآور شد: در این دانشگاه ۱۳۰ رشته با ۵۸۰ عضو هیأت علمی به ۸ هزار دانشجو در ۱۲ دانشکده علوم پزشکی و پرستاری خدمات آموزشی و علمی ارائه می‌دهد.

وی از افتتاح و بهره‌برداری بیمارستان رازی قائم‌شهر خبر داد و گفت: همچنین فاز یک بیمارستان ماهفروجک ساری در هفته دولت سال آینده افتتاح می‌شود.

افزایش شاخص‌های فناوری اطلاعات در مازندران

اسماعیل اعزی مدیرکل ارتباطات و فناری اطلاعات مازندران نیز در ادامه با اشاره به توسعه فناوری اطلاعات در این استان اظهار کرد: در دولت سیزدهم شاهد افزایش ۹ درصدی پوشش اینترنت روستاها و ۳ درصدی جاده‌ای و ۱۳ درصدی میزان انتقال به نسبت دولت گذشته بودیم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۹۷ درصد روستاها و ۱۰۰ درصد شهرها از پوشش اینترنتی بهره‌مند هستند، افزود: در حوزه عدالت ارتباطی در مناطق کمتر توسعه یافته با اقدامات صورت گرفته حدود ۱۹۴ روستای مازندران با جمعیت ۹ هزار و ۲۵۱ خانوار از خدمات مخابراتی بهره‌مند شدند که از این تعداد ۱۲۰ روستا در سال ۱۴۰۲ با اعتبار ۲۵۲ میلیارد تومان بوده است.

اعزی با اشاره به پوشش‌دهی در حوزه فیبر نوری مطرح کرد: پوشش فیبرنوری ۵ شهرستان با میزان ۳۵۲ کیلومتر اجرایی شده است که اجرای آن در ۱۳ شهرستان با میزان ۱۵۳ کیلومتر و اعتبار ۳۴۵ میلیارد تومان دستور کار است.

رئیس ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران از اقدامات توسعه فیبرنوری در راستای انجام ۲۰ میلیون پورت خبر داد و گفت: این طرح با پوشش فیبرنوری ۵ شهر انجام شده است که ۵ شهر دیگر نیز در حال اجراست.

وی ادامه داد: همچنین برای ۱۳ شهر دیگر مازندران در دست اقدام و ۴ شهر نیز فاقد ابلاغ است.

اعزی با اشاره به میزان اشتغال و تسهیلات در حوزه مخابرات خاطرنشان کرد: در سال گذشته با تخصیص ۱۶۹ میلیارد ریال تسهیلات برای ۱۸۷ نفر اشتغال فراهم شد که میزان تسهیلات معرفی شده برای سال‌جاری نیز ۳۵۷ میلیارد ریال با تعهد اشتغال ۱۵۶ نفر است.

و پایان بخش سخنرانی‌ها سپس استاندار مازندران بود، سیدمحمود حسینی‌پور با ابراز رضایت‌مندی از حضور رسانه‌ها در بیان عملکرد دولت و دفاع یا نقد آن اظهار کرد: رسانه‌های این استان نیز تاکنون همکاری خوبی با دولت مردمی داشتند و پای کار بودند.

وی با بیان اینکه در مازندران اولین دغدغه دولت مردمی بحث معیشت و اقتصاد استان بوده است، افزود: با بررسی‌های صورت گرفته از سوی کارشناسان آمار نرخ رشد استان طی ده سال گذشته منفی بود که برای رسیدگی بر حوزه اقتصاد و در گام نخست ستاد عالی رشد اقتصادی با هفت کارگروه تشکیل شد.

حسینی‌پور با اعلام اینکه طبق بررسی‌ها در آن ستاد موظف بر تعیین نرخ چهار درصدی رشد اقتصادی تا پایان سال ۱۴۰۱ برای استان مازندران شد، تصریح کرد: مهمترین این هدف‌گذاری استان چگونگی به حرکت درآوردن چرخ اقتصادی مازندران بوده با توجه به اینکه ظرفیت بالاست و بستر فعالیت‌های اقتصادی در استان فراهم است.

استاندار مازندران عنوان کرد: این استان با وسعت ۴۷۰ کیلومتر مرز دریایی و سه بندر فعال امیرآباد، فریدونکنار و نوشهر و سه فرودگاه فعال ساری، نوشهر و رامسر، دارای نعماتی چون جنگل، دریا و ذخایر غنی معنوی و صاحب ذخیره گهربار نیروی انسانی است.

وی مازندران را یکی از استان‌های برتر با بهره‌مندی از نیروهای انسانی باسواد و مجرب مطرح کرد و گفت: با وجود چنین پتانسیل و ظرفیت‌هایی شایسته بر جایگاه رشد اقتصادی منفی آن‌هم با بیش از ۱۰ سال نبوده است.

حسینی‌پور با تاکید بر اینکه در ستاد عالی رشد اقتصادی بررسی اولیه موانع رشد اقتصادی در دستور کار قرار گرفت، اظهار داشت: در آن ستاد همه دستگاه‌ها موظف بر شناسایی موانع واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی استان شدند و اقدامات لازم انجام شد.

رشد سرمایه‌گذاری و بهره‌وری در دولت سیزدهم

نماینده دولت سیزدهم در مازندران ادامه داد: برای رشد سرمایه‌گذاری رشد اقتصادی به دو عامل سرمایه‌گذاری و رشد بهره‌وری نیاز بوده که در بخش اول با اجرای هفت محور برگزاری همایش‌های فرصت‌های سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی لازم انجام شد تا برای استان هم سرمایه‌گذاری خارجی و هم داخلی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه دیپلماسی فعال اقتصادی با کشورهای همسایه از سیاست‌های راهبردی اقتصادی این استان بوده، گفت: به منظور مؤثر بودن در نقش کریدور شمال به جنوب به یک دیپلماسی فعال با کشورهای همسایه نیازمند بودیم که در این زمینه هیئت‌های مختلف فعالیت خود را شروع کردند.

حسینی‌پور یادآور شد: در سال اول اجلاس اکو با حضور بیش از ۱۴ کشور در استان مازندران برگزار شد که پیام‌های خوبی از استان به کشورهای اکو ابلاغ شد و اتفاقات خوبی رقم خورد که موفق شدیم برای اولین بار در تاریخ استان مازندران با کشور روسیه و بویژه مسکو سه قرارداد به مبلغ ۲۴۰ میلیون دلار امضا کنیم.

استاندار مازندران با اعلام اینکه در ادامه روند توسعه استان برای اولین بار توانستیم در سفر به مسکو قراردادی را با فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای داشته باشیم که ۱۲۰ میلیون نفر از این فروشگاه‌ها خرید می‌کنند، خاطرنشان کرد: محصولات مازندران شامل مرکبات و برنج به سمت روسیه صادر و در این فروشگاه‌ها می‌شود که سال‌های آینده محدودیتی در بازار جهانی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به فاینانس ۸۳ هزار میلیارد ریالی برای توسعه زیر ساخت‌های برق مازندران با کشور چین گفت: این پروژه با چنین میزان سرمایه‌گذاری زیر ساختی استان اثرش را در رشد اقتصادی مازندران مشاهده می‌کنیم.

رویداد در بخش اول با ارائه سخنرانی‌های مهمانان با بیان گزارش‌ها و عملکردها از سوی آنها به پایان رسید و در بخش دوم بازدید از چهار واحد تولیدی برتر سال در شهرک صنعتی شهید مصطفی خمینی در جاده لاریم بود که با هماهنگی صورت گرفته خبرنگاران و فعالان عرصه خبر با سوار شدن خودروهای مینی باس و ون عازم شهرک شدند.

قرار بود با همان نگاه جهاد تبیین و جهاد امید که سال‌ها مقام معظم رهبری در فرمایشات خود بر آن تاکید دارند و از تمامی مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی خواستند تا با ارائه عملکردهای خود آنچه در نظام جمهوری اسلامی روی داده و در حال اجراست را به گوش و دید مردم نظام برسانند چرا حق مردم می‌دانند تا در جریان آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی قرار بگیرند.

بازدید در دو واحد تولیدی از این شهرک صنعتی پایان‌بخش این برنامه بود، اولی واحدی که مدتی راکد و غیرفعال بود که با بررسی در ستاد تسهیل رفع موانع تولید مشکل آن رفع شد و به چرخه تولید اقتصادی برگشت و لبخند رضایت‌مندی بر لبان صاحب کارخانه به خصوص کارگرانی که مدتی بیکار بودند، نقش بست.

و دومین واحد تولیدی، کارخانه بزرگ و فعالی بود که حدود ۳۰۰ کارگر مستقیم و غیرمستقیم از تولید آن نان بر سر سفره‌های خود می‌برند و مدیرعامل آن با درخواست ۳۰۰ میلیاردی مساعدت تسهیلاتی، تاکید بر توسعه کارخانه و ایجاد افزایش اشتغال را برای جوانان جویای کار داشت.

کد خبر 719160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.