نجات بانوی گرفتار در آتش و دود در کرمان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات‌ایمنی شهرداری کرمان از نجات یک بانوی گرفتار در آتش و دود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری، ابراهیم بابایی اظهار کرد: عصر روز گذشته طی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵، وقوع یک آتش‌سوزی گسترده در یک مغازه باطری‌سازی واقع در خیابان سرباز گزارش شد.

وی از اعزام نیروهای آتش‌نشان از ایستگاه‌های ٣ و ٩ به محل حادثه خبر داد و افزود: در این مغازه باطری‌سازی، یک دستگاه خودروی سواری پراید دچار آتش‌سوزی شده بود و درنتیجه این حریق، دود و شعله زیادی به بیرون متصاعد می‌شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ادامه داد: در نتیجه این آتش‌سوزی یک بانوی ۴۵ ساله که در واحد مسکونی طبقه فوقانی محل حادثه سکونت داشت، دچار دودگرفتگی و وحشت ناشی از حرارت زیاد شد.

وی افزود: آتش‌نشانان پس از تجهیز خود به دستگاه تنفسی به دو گروه عملیاتی تقسیم شدند که یک گروه برای نجات فرد محبوس شده در طبقه بالای ساختمان رفت و گروه دیگر شعله‌های آتش را که در حال گسترش و سرایت به واحدهای تجاری همجوار بود، مهار و خاموش کردند.

بابایی با اشاره به اقدام به موقع آتش‌نشانان برای جلوگیری از سرایت آتش به ساختمان‌های مجاور، خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان در همان دقایق اولیه موفق شدند فرد حادثه‌دیده را نجات دهند و بلافاصله برای انجام مراحل درمانی تخصصی تحویل عوامل فوریت‌های پزشکی بدهند.

وی با بیان اینکه علت حادثه توسط کارشناسان در حال بررسی است، گفت: آتش‌نشانان پس از مهار کامل شعله‌های آتش، لکه‌گیری نهایی و تخلیه دود از محل حادثه، درباره پیشگیری از حوادث و مسائل ایمنی به ساکنان و کسبه محل آموزش‌های لازم را ارائه دادند.

کد خبر 719152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.