تاکید دولت بر شنیده شدن نظرات مختلف / جریانات فکری در گفت‌وگو رشد می کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر نقش گفت‌وگو میان صاحبان تفکر و تأثیری که از خود برجای می‌گذارد، گفت: رشدی که جریانات انقلابی در فضای گفت‌وگو به دست می‌آوردند، فوق‌العاده است، از این‌رو اعتقاد جدی دولت بر بسط آزادی‌های عمومی و شنیده شدن صداهای مختلف در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در نشست بررسی منطق اولویت‌گذاری مسائل فرهنگی در کشور اظهار کرد: ابتدای سال شاخص‌های فرهنگی را که بنا بود سال جاری پیگیری کنیم، مشخص و به شورای فرهنگی عمومی ابلاغ کردیم و تاکید کردم که روند گزارش تحقق آن در مدت معینی ارائه شود.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم فعالیت‌های فرهنگی را کمی کنیم، افزود: در نخستین روز کار دولت که خدمت رهبری رسیدیم، ایشان در مورد تغییرات انقلابی در ساختارهای فرهنگی مسائلی را فرمودند، پس از مدتی این مسئله را تبیین و بیان کردند که منظورم از تغییرات انقلابی در ساختارهای فرهنگی، اصلاح ساختارهای فرهنگی در جامعه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: صداهای بلندی رسانه‌ای در اختیار جریان روشنفکری است که از واقعیات جامعه فاصله دارند و مسائلی را بیان می‌کند که در کف جامعه وجود ندارد، به‌طور مثال از رویگردانی مردم از حمایت فلسطین سخن می‌راندند، در حالی که بر اساس نظرسنجی‌ها و پیش از اتفاقات اخیر غزه، مشخص شد سه‌چهارم مردم ما طرفدار فلسطین هستند.

اسماعیلی با اشاره به وضع دو قاعده تنظیم‌گری و حمایت‌گری در این دوره وزارت ارشاد تصریح کرد: وزارت فرهنگ در حوزه تنظیم‌گری تابع قانون است و در همین راستا به بعضی از کتبی که اجازه انتشار داده نشده بود، مجوز انتشار داده شد.

وی با بیان اینکه در مسئله تنظیم‌گری ذیل قانون عمل می‌کنیم، اظهار داشت: مقابل یکی از فیلم‌هایی که قانون را رعایت نکرده بود ایستادیم، این تنها نمونه‌ای نبود که بر اجرای قانون پافشاری کردیم، به‌طور مثال هیچ‌کس مانند من درباره مسئله بازیگرانی که حجاب را برداشتند موضع نگرفت و از قانون دفاع نکرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر نقش گفت‌وگو میان صاحبان تفکر و تأثیری که از خود برجای می‌گذارد، خاطرنشان کرد: رشدی که جریانات انقلابی در فضای گفت‌وگو به دست می‌آوردند فوق‌العاده است، از این‌رو اعتقاد جدی دولت بر بسط آزادی‌های عمومی و شنیده شدن صداهای مختلف در جامعه است.

اسماعیلی بیان کرد: برخی می‌گفتند دولت سیزدهم حوزه فرهنگ و هنر را تعطیل و سینماها را ورشکست می‌کند، اما یکی از پررونق‌ترین دوره‌های سینما را می‌گذرانیم که این را می‌توان بر اساس میزان فروش فیلم‌ها ثابت کرد.

وی با تاکید بر مشکلات معیشتی هنرمندان بدون در نظر گرفتن مواضع آنان تصریح کرد: مشکلات معیشتی همه هنرمندان باید حل شود، در مورد مسائل معیشتی از همه حمایت می‌کنیم و درگیر جناح‌بندی‌ها نمی‌شویم‌.

کد خبر 719125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.