۶ نقطه حادثه‌خیز لرستان تا پایان سال اصلاح می‌شود

استاندار لرستان از شناسایی و اصلاح ۶ نقطه‌ حادثه خیز این استان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، فرهاد زیو یار امروز _چهارشنبه بیستم دی_ در جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات رانندگی استان اظهار کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز در راستای نجات جان مردم و افزایش سطح ایمنی جاده‌ها از اولویت‌های دولت در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که در این راستا در سال جاری نقاط حادثه‌خیز جاده‌های استان شناسایی شده و تا پایان سال اصلاح می‌شوند.

وی بر لزوم مجهز شدن محورهای اصلی به سامانه هوشمند تاکید کرد و گفت: راهداری و پلیس راهنمایی برای افزایش دوربین‌های کنترل سرعت و ثبت تخلفات جاده‌ای بویژه آزادراه خرم‌آباد- اراک اقدام کنند.

اقدامات ضروری و پیشگیرانه برای حوادث رانندگی

استاندار لرستان با بیان اینکه دستگاه‌ها باید به‌صورت جدی‌تر به این موضوع کاهش تصادفات رانندگی بپردازند، خاطر نشان کرد: اقدامات ضروری و پیشگیرانه برای کاهش حوادث رانندگی و همچنین برخورد جدی با کسانی‌که سعی در رعایت نکردن قوانین و مقررات رانندگی دارند و جان خود و دیگران را به‌خطر می‌اندازند، باید در دستور کار قرار گیرد.

وی به نظریه کارشناسان رانندگی اشاره و با بیان اینکه خطا و اشتباهات انسانی اصلی‌ترین دلیل ایجاد تصادفات و سوانح رانندگی است، تصریح کرد: علاوه‌بر وظایف ذاتی دستگاه‌ها در کاهش تصادفات رانندگی آموزش و فرهنگ‌سازی در بین مردم و رانندگان، افزایش گشت‌های پلیس و دوربین‌های کنترل سرعت در جاده‌ها و تصویب قوانین بازدارنده و برخورد جدی با متخلفان از طریق دستگاه قضا از جمله راهکارهای کاهش آمار تصادفات جاده‌ای است.

لزوم تشکیل اتاق فکر و بررسی تخصصی عوامل حوادث رانندگی

زیو یار به منظور جلوگیری از افزایش آمار تصادفات رانندگی بر لزوم تشکیل اتاق فکر و بررسی تخصصی عوامل حوادث رانندگی توسط دستگاه‌های مرتبط تاکید کرد و افزود: این مهم در سایه اراده و عزم جدی و همکاری همه آحاد جامعه به ویژه مسؤولان و رانندگان وسایط نقلیه امکان‌پذیر است.

کد خبر 719111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.