عزم جزم دولت برای رفع آلایندگی‌ها در کشور

معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور از تصمیمات و پیگیری‌های جدی هئیت دولت برای کاهش آلایندگی‌ها در کشور به‌ویژه کلان‌شهر اصفهان با ساماندهی حمل‌ونقل عمومی، برقی‌کردن خودروها و اتوبوس‌ها و کیفی‌سازی سوخت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی سلاجقه با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا و ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌های کشور اظهار کرد: ارکان دولت بنا به دستور رئیس‌جمهور با تمام وجود عزم جزم کرده‌اند تا مسائل آلایندگی کشور به‌ویژه آلاینده‌های هوا را به نحو مطلوب پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه پیشنهاداتی با اثربخشی عمده به منظور کاهش آلودگی در سراسر کشور به ویژه هوای کلان‌شهر اصفهان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، افزود: در این جلسه ضمن در نظر گرفتن تصمیم‌های مناسب و پیگیری‌های جدی هیئت دولت برای کاهش آلایندگی در کشور به ویژه کلان‌شهر اصفهان؛ ساماندهی حمل‌ونقل عمومی، برقی‌کردن خودروها و اتوبوس‌ها و کیفی‌سازی سوخت در دستور کار قرار گرفته است.

معاون اول رئیس‌جمهور ضمن مهم دانستن جلسات کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا و ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌ها با اشاره به تعیین شیوه‌نامه حریم اکولوژیک تالاب‌های کشور، تصریح کرد: در روند برگزاری این جلسات، تدوین شیوه‌نامه تالاب‌ها با بعضی اصلاحات توسط بعضی دستگاه‌ها به تصویب رسید و مقرر شد اعضای ستاد طی یک هفته نظرات و پیشنهادات اصلاحی را به دبیرخانه ارسال کنند.

وی درباره مأموریت سازمان محیط‌زیست با تدوین تقویم زمانی و اعتباری اجرایی برای پیگیری مصوبات این نشست، طی حداکثر یک ماه و اعلام آن به دستگاه‌های مسئول خاطرنشان کرد: در مجموع دولت با تمام وجود در تلاش است تا مسائل مربوط به آلایندگی کشور به‌ویژه در سطوح آلودگی هوا به نحوه مطلوب پیگیری شود.

کد خبر 718964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.