مردم پای خون‌خواهی از آمریکا و ترامپ ایستاده‌اند

معاون حقوقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز مردم پای شکایت از آمریکا و خون‌خواهی از ترامپ ایستاده‌اند و معتقدند که آمریکا سردار شهید سلیمانی قهرمان ملی آن‌ها را گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سردار سهراب‌علی شمخانی امروز _چهارشنبه بیستم دی‌_ در نشست تخصصی بررسی ابعاد حقوقی ترور شهید قاسم سلیمانی که در سالن همایش حضرت زهرا سپاه حضرت صاحب‌الامر (عج) برگزار شد، اظهار کرد: اقرار کردن ترامپ به ترور شهید سلیمانی نیاز به مدرک و سند ندارد، اما اگر بخواهیم دادگاهی مثل منافقین تشکیل دهیم، باید تمام فرآیند آن را سپری کنیم و اگر لازم شد وکیل تسخیری نیز به کار بگیریم.

وی افزود: امروز مردم پای شکایت از آمریکا ایستاده‌اند و با مراجعه به محاکم حقوقی در تهران معتقدند که آمریکا سردار شهید سلیمانی قهرمان ملی آن‌ها را گرفته و موجب ناراحتی روحی شده است.

معاون حقوقی و پارلمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: تمام جنایات آمریکا علیه جمهوری اسلامی را دسته بندی کرده‌ایم و یک به یک در حال پیگیری هستیم، به هر حال طی دهه‌های گذشته ایالات متحده آمریکا تمام قواعد و مقررات بین‌المللی همچون حقوق بشر، کنوانسیون‌ها و منشورها را زیر پا گذاشته است.

شمخانی با بیان اینکه در دولت قبل برای پرونده سردار حاج قاسم سلیمانی کم‌کاری صورت گرفت، ادامه داد: در دولت قبل اعلام کردیم که طرح دعوی کنیم، به‌طور مثال در همین شورای امنیت، ۷۳ هزار دلار برآورد هزینه شد که برای طرح دعوی علیه رژیم صهیونیستی اقدام کنیم، اما به آن توجه نشد.

وی ادامه داد: ما باید در شورای امنیت طرح دعوی می‌کردیم، اگر هم از سوی شورا هم این طرح رد می‌شد، حداقل اکنون درخواست ما ثبت شده بود و به نحوی دیگر قابل پیگیری بود.

معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران با بیان اینکه به‌زودی ترامپ و پمپئو، از سران دولت آمریکا به سزای عمل خودشان می‌رسند، گفت: دیگر آبرویی برای استکبار نمانده است، امروز مردم دنیا هیئت منصفه جنایات استکبار شده‌اند و مقابل این رفتارها معترض هستند.

کد خبر 718944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.