آرزوی دوستداران سینما در جشنواره فجر چهل‌ودوم محقق می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر بخش مهمی را پشت سر گذاشت، گفت: در بخش داخلی جشنواره فیلم فجر با کثرت ژانرهای مختلف مواجه هستیم، موضوعی که شاید برای دوستداران سینما آرزو بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی پیش از ظهر امروز _چهارشنبه بیستم دی_ در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر بخش مهمی را یعنی انتخاب آثار پشت سر گذاشت، اظهار کرد: جشنواره با شکوه و جلوه‌ای آغاز شده و در بخش داخلی با کثرت ژانرهای مختلف طنز، اجتماعی، دفاع مقدس، اربعین، پلیسی و جبهه مقاومت مواجه هستیم، بخش‌ها و ژانرهایی که شاید جمع شدن آن‌ها کنار یکدیگر برای دوستداران سینما آرزو بود.

وی با یادآوری اینکه اتفاق مهم رویش نسل نو در عرصه هنر سینما است و در این راستا ۱۰ کارگردان و تهیه‌کننده کار اولی با کارهای بسیار خوب داریم، افزود: نکته قابل توجه دیگر نگاه متناسب به شهرستان‌ها است که در مجموع ۳۵ درصد آثار تولید یا داستان آن‌ها در شهرستان‌ها است که اتفاق مبارکی است، همچنین هشت کارگردان زن در انتخاب حضور داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: امید است جشن بزرگ ملی سینمای ایران در دهه فجر در معرض دید مخاطبان قرار بگیرد.

اسماعیلی ضمن تشکر از حضور هنرمندان در دفاع از شهدای کرمان گفت: در این راستا شاهد انسجام ملی بودیم و دیدیم که اهالی فرهنگ و هنر پابه‌پای گروه‌های به محکومیت تروریست و افشای چهره واقعی جبهه صهیونیستی، غربی و ضد اسلامی که علیه ایران است واکنش دادند.

وی گفت: امروز دست‌های آلوده‌ای که از سال گذشته در فتنه ۱۴۰۱ علیه جمهوری اسلامی توطئه می‌کردند از فاجعه خونین کرمان بیرون آمده است و در این مسیر هنرمندان از برخی افراد کج‌اندیش و مزدوری که کاری جز نمک پاشیدن بر زخم مردم ندارند تبری جستند و با آن‌ها فاصله‌گذاری کردند.

کد خبر 718906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.