اصلاح هندسی ۱۴۶ نقطه حادثه خیر جاده‌ای در استان یزد

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به شناسایی ۱۵۵ نقطه حادثه خیز در استان یزد گفت: از این تعداد در ۱۴۶ نقطه در طی سال‌های اخیر اصلاح هندسی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد محمد رستگاری در گفت‌وگو با بخش خبری صدا و سیما استان یزد اظهار کرد: در طی نه ماهه سال ۱۴۰۲ به منظور کاهش حوادث جاده‌ای استان یزد حدود ۴۸ سامانه هوشمند جاده‌ای ارتقا یافته و یا تعویض شدند، علاوه بر این به سامانه‌های نظارتی ۲۱ سامانه جدید اضافه شده است و سه سامانه دیگر نیز تا انتهای سال اضافه خواهد شد که مجموعاً به ۳۰ سامانه خواهد رسید علاوه بر این ۱۳ سامانه از نظر تجهیزاتی بروز رسانی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث سامانه ثبت تخلف سرعت اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۵۶ سامانه ثبت تخلف فعال در استان یزد وجود دارد که با برنامه‌ریزی صورت گرفته چهار سامانه در محور ابرکوه - مهردشت نصب و راه‌اندازی می‌شود که کمک شایانی به کاهش حوادث جاده‌ای و کاهش سرعت می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد به فعالیت سامانه‌های تردد شما در استان اشاره کرد و افزود: در ۹ ماهه امسال با اضافه شدن ۴ سامانه تردد شمار در محور ابرکوه -صفاشهر و بهاباد- کوهبنان تعداد سامانه‌های تردد شمار استان یزد به ۱۰۰ سامانه فعال رسید که لذا در حال حاضر تمامی ورودی‌ها و خروجی‌های یزد تحت مانیتورینگ مرکز مدیریت راه‌ها قرار گرفته است و نظارت‌های لازم انجام می‌شود.

وی با اشاره به شناسایی ۱۵۵ نقطه حادثه خیز در استان یزد در طی سال‌های گذشته افزود: از این تعداد مجموعاً ۲۷ نقطه در سال ۱۴۰۲ در دست اقدام بوده است و ۱۲۸ نقطه آن نیز در دو سال گذشته اصلاح شده است و اصلاحات هندسی تاکنون بر روی ۱۴۶ نقاط حادثه خیز اعمال شده است، ۹ نقطه فعال اجرای اصلاح هندسی است که مهم‌ترین آنها در محورهای یزد، بافق، بهاباد تقاطع چادرملو، در محور یزد طبس، یک تقاطع در مهریز و. … است در سایر محدوده‌ها پروژه فعال هستند همچنین دوربین‌ها فعال هستند تا به زودی سایر نقاط حادثه خیز در روال اصلاح قرار بگیرند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: این اقدامات سبب شده است تا با همکاری دستگاه متعدد، پلیس راه و. … در زمینه کاهش آمار تصادفات نتایج خوبی کسب شود و استان یزد توانسته است در مدت هشت ماهه نخست سال رتبه دوم کاهش فوتی و در تعداد فوتی رتبه سوم کشور را داشته باشد و در این آمار ناخوشایند نسبت به ۲۸ استان دیگر در کشور شرایط بهتری را سپری کند.

کد خبر 718797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.