با وام ازدواج چه خانه‌هایی در اصفهان می‌توان اجاره کرد؟

با توجه به افزایش تسهیلات ازدواج در بودجه سال آینده در ادامه به بررسی واحدهای مسکونی می‌پردازیم که با تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی ازدواج در کلان‌شهر اصفهان قابل رهن و اجاره است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، این روزها بسیاری از زوج‌های جوان به دلیل شرایط اقتصادی جامعه با دشواری‌های زیادی برای آغاز زندگی روبه‌رو هستند و دریافت وام ازدواج یکی از راهکارهای تأمین نخستین نیاز ضروری آنها یعنی سرپناه به‌شمار می‌آید.

بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مبلغ وام ازدواج حدود ۶۵ درصد افزایش یافته و ۳۰۰ میلیون (و برای پسر زیر ۲۵ سال و دختر زیر ۲۳ سال ۳۵۰ میلیون تومان) خواهد بود.

بر اساس این مصوبه میزان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۰۱/‏۰۱/‏۱۴۰۱‬ بوده است، مبلغ ۳ میلیارد ریال و با دوره بازپرداخت ده‌ساله و برای زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوجه‌های زیر ۲۳ سال، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خواهد بود.

اجاره‌های سنگین در جنوب شهر

مشاهدات میدانی در بازار رهن و اجاره مسکن اصفهان نشان می‌دهد در منطقه جنوب اصفهان بیشتر واحدهای مسکونی که با مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان رهن معامله می‌شود، اجاره‌های چند ۱۰ میلیونی دارند که پرداخت آن از عهده بسیاری خانواده‌های جوان خارج است.

به عنوان مثال یک آپارتمان ۱۳۰ متری سه‌خوابه در خیابان سپهسالار با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان رهن و ۱۰ میلیون تومان اجاره ماهانه معامله می‌شود که سال ۹۶ ساخته شده است و در طبقه دوم یک ساختمان سه طبقه قرار دارد، از جمله امکانات این واحد مسکونی می‌توان به آشپزخانه با کابینت mdf، تراس، آسانسور و پارکینگ اشاره کرد.

با وام ازدواج چه خانه‌هایی در اصفهان می‌توان اجاره کرد؟

شیب ملایم قیمت‌ها در شمال شهر

در شمال شهر می‌توان با مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان رهن یک آپارتمان نوساز یا با قدمت کمتر اجاره کرد، به‌طور یک آپارتمان ۷۲ متری دوخوابه در خیابان گلستان با قیمت ۳۵۰ میلیون تومان به رهن کامل گذاشته شده که دو سال ساخت است و امکاناتی مانند دسترسی راحت به فدک مال و میدان حج، کابینت های‌گلس، کف پارکت، کاغذ دیواری، آینه‌کاری، سقف کناف و نورپردازی دارد.

در خیابان میرزا طاهر نیز یک منزل ویلایی ۱۴۵ متری را می‌توان با ۳۵۰ میلیون تومان ودیعه و ۱۰۰ هزار تومان اجاره معامله کرد که ۳۰ سال ساخت با نقشه مناسب است.

در خیابان اشراق یک آپارتمان ۱۰۰ متری دوخوابه را می‌توان با ودیعه ۳۵۰ میلیون بدون اجاره برای سکونت انتخاب کرد که ۱۰ سال ساخت است و دسترسی به مراکز خرید، دسترسی به مترو، تراس بزرگ جنوبی پرنور از ویژگی‌های این واحد مسکونی به‌شمار می‌آید.

در منطقه ملک‌شهر یک واحد آپارتمان ۱۰۵ متری دوخوابه به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان ودیعه و چهار میلیون تومان اجاره عرضه می‌شود که ۱۷ سال قدمت و امکاناتی مانند نور جنوبی، اتاق خواب دارای کمد دیواری بزرگ، کابینت گلس و موقعیت عالی برِ خیابان ۱۷ شهریور دارد.

محله سن بنا (سال) متراژ ودیعه اجاره امکانات
خیابان گلستان ۲ ۷۲ متر ۳۵۰ میلیون تومان - کابینت های‌گلس، کف پارکت، کاغذ دیواری، آینه‌کاری، سقف کناف و نورپردازی
خیابان میرزا طاهر ۳۰ ۱۴۵ متر ۳۵۰ میلیون تومان ۱۰۰ هزار تومان ساخت و نقشه مناسب
خیابان اشراق ۱۰ ۱۰۰ متر ۳۵۰ میلیون تومان - دسترسی به مراکز خرید، دسترسی به مترو، تراس بزرگ جنوبی پرنور
ملک‌شهر ۱۷ ۱۰۵ متر ۳۵۰ میلیون تومان ۴ میلیون تومان نور جنوبی، اتاق خواب دارای کمد دیواری بزرگ، کابینت گلس و موقعیت عالی

با وام ازدواج در کدام مناطق می‌توان خانه نوساز اجاره کرد؟

در خیابان پروین می‌توان خانه‌هایی با مبالغ نزدیک به وام ازدواج یافت، یک آپارتمان نوساز تک‌واحدی در طبقه سوم در خیابان ۲۴ متری دوم در آگهی‌های اجاره املاک قرار گرفته است که ودیعه آن ۲۰۰ میلیون تومان و اجاره سه میلیون تومان است، این آپارتمان دو اتاق خواب دارد.

علاوه بر خیابان پروین، در شهرک الهیه (ارغوانیه) نیز می‌توان آپارتمان‌های نوساز با ودیعه مناسب یافت. در این منطقه یک آپارتمان کلید نخورده با پارکینگ اتومات قابل باز شدن با آیفون واحد ارائه شده است که ودیعه آن ۳۵۰ میلیون و اجاره ماهانه ۲.۵ میلیون تومان است.

محله سن بنا (سال) متراژ ودیعه اجاره امکانات
خیابان ۲۴ متری دوم ۲ ۱۰۰ متر ۲۰۰ میلیون تومان ۳ میلیون تومان سه طبقه تک‌واحدی، ۲۴ پله، شیک و تمیز
شهرک الهیه (ارغوانیه) ۰ ۱۱۰ متر ۳۵۰ میلیون تومان ۲.۵ میلیون تومان کلید نخورده با پارکینگ اتومات قابل باز شدن با آیفون واحد
مارچین ۴ ۹۰ متر ۲۰۰ میلیون تومان ۳ میلیون تومان نوساز، امکانات کامل جهت ساختمان جنوبی، رو به آفتاب، دارای آسانسور پارکینگ اختصاصی درِ مجزا
خیابان بعثت ۰ ۱۲۰ متر ۳۰۰ میلیون تومان ۳ میلیون تومان ۱۲۰ متر، دوخوابه، طبقه اول، امکانات کامل، شیک و تمیز

در مرکز شهر، سن بنا بیشتر می‌شود

با افزایش سن بنا می‌توان در محله‌های مرکزی شهر نیز منازلی یافت که با وام ازدواج قابل اجاره است.

محله سن بنا (سال) متراژ ودیعه اجاره امکانات
خیابان ۲۴ متری ۱۰ ۱۵۰ متر ۳۵۰ میلیون تومان ۲ میلیون تومان دارای پارکینگ و کمد دیواری
خیابان میثم ۱۰ ۱۰۵ متر ۳۵۰ میلیون تومان ۱ میلیون تومان بازسازی شده، طبقه همکف
خیابان ۲۲ بهمن ۲۲ ۱۷۰ متری ۳۰۰ میلیون تومان ۳ میلیون تومان آپارتمان سه‌خوابه بدون آسانسور و پارکینگ
خیابان باهنر ۱۲ ۹۵ متری ۲۸۰ میلیون تومان ۳ میلیون تومان دارای دوربین مداربسته برای پارک ماشین، بالکن ۶ متر کف سرامیک، آشپزخانه اپن و جادار

بررسی انجام شده از قیمت رهن و اجاره مسکن در مناطق مختلف شهر اصفهان نشان می‌دهد اگر زوجی در نظر داشته باشد صرفاً با وام ازدواج خانه‌ای رهن کند و توانایی پرداخت اجاره‌های بالا را نداشته باشد، اکنون در مناطقی همچون خیابان ۲۴ متری و شهرک‌های اطراف می‌تواند منازلی با قیمت مناسب بیابد. در شهرهای اطراف همچون بهارستان خانه‌هایی با این قیمت برای اجاره عرضه نشده است و در منطقه ۱۱، ۱۴ و ۱۵ شهرداری اصفهان نیز منازلی با قیمت‌های گفته شده می‌توان به دنبال اجاره منزل بود.

کد خبر 718769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.