غربالگری ۸۸ درصد مردم لرستان در پویش ملی سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در راستای پویش ملی سلامت در لرستان ۸۸ درصد جامعه هدف غربالگری شده‌اند.

بهرام دلفان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت مشارکت مردم در پویش سلامت در لرستان اظهار کرد: در این طرح، جمعیت هدف یک میلیون و ۱۳۶ هزار نفر پیش‌بینی شده است که تا امروز یک میلیون نفر معادل ۸۸ درصد جامعه هدف غربالگری شده‌اند.

وی افزود: از این افراد ۱۸۱ هزار نفر مشکوک به پیش‌فشاری و ۵۷ هزار نفر مشکوک به پیش‌دیابتی بوده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه تا انتهای طرح که پایان دی است، این آمار افزایش خواهد یافت، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۹ هزار نفر مشکوک به فشار خون بالا و هشت هزار و ۳۸۰ نفر مشکوک به دیابت ثبت شده‌اند که پس از پایان طرح غربالگری با افراد مشکوک جهت انجام آزمایش‌ها و معاینات تکمیلی تماس گرفته خواهد شد.

دلفان تصریح کرد: پرونده الکترونیک برای این افراد تشکیل شده است و بعد از پایان طرح و ثبت نتایج دقیق درمان این افراد پیگیری و دستورات لازم جهت دارو و رژیم غذایی به این افراد داده خواهد شد تا از عوارض بیماری کاسته شود.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح بالغ بر ۹۲۲ مرکز و پایگاه سلامت در سطح استان پذیرای افراد است که علاوه بر این پایگاه‌ها چندین پایگاه سیار نیز با حضور در ادارات و دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های مختلف درگیر اجرای طرح پویش ملی هستند.

به گزارش ایمنا، طرح ملی پویش سلامت در استان لرستان با هدف شناسایی افراد دارای دیابت و پرفشاری خون تا پایان دی ادامه دارد.

کد خبر 718768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.