ساخت تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی سد الغدیر در محور ساوه-همدان آغاز شد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی از آغاز احداث تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی سد الغدیر ساوه در کیلومتر پنج محور قدیم ساوه-همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مهرداد جهانی اظهار کرد: در راستای رفع یکی از مهم‌ترین نقاط پرتصادف در جاده‌های شهرستان ساوه و به‌منظور افزایش سطح ایمنی در محورهای مواصلاتی استان، عملیات اجرای تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی سد الغدیر ساوه در کیلومتر پنج محور قدیم ساوه-همدان با جذب اعتباری افزون بر ۳۲۵ میلیارد ریال از منابع ملی آغاز شد.

وی افزود: ساخت این پروژه از مطالبات معوق مردم شهرستان ساوه بود که با پیگیری‌های صورت گرفته در سطح استان و مصوبات سفر معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور به استان مرکزی در سال جاری، اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح از سازمان راهداری کشور به این اداره کل ابلاغ شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: با انجام تشریفات مناقصه و تعیین پیمانکار، در نهایت عملیات اجرایی آن در دی سال جاری آغاز شد.

وی اعتبار تأمین شده برای اجرای این پروژه را ۳۲۵ میلیارد ریال دانست و گفت: بخشی از این پل در سنوات گذشته توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اجرا شده و در حال حاضر قرار است یک زیرگذر با مشخصات فنی ۱۰ متر دهانه، شش متر ارتفاع و ۳۲ متر طول عرشه با اجرای دال بتنی احداث شود.

جهانی با اشاره به اینکه اراده دولت در تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام بسیار جدی است خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر ۶۳ طرح نیمه‌تمام در حوزه راه‌های استان مرکزی تکمیل و به بهره‌برداری رسیده که خود گواهی بر اراده مصمم دولت در تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و خدمت حداکثری به مردم است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر عملیات گودبرداری برای احداث این تقاطع غیرهمسطح آغاز شده و طبق نقشه‌های مصوب اجرایی، ابتدا حدود ۲۵ هزار مترمکعب خاک‌برداری و خاک‌ریزی انجام خواهد شد.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی، علاوه بر احداث ابنیه فنی، بر اساس برآورد انجام شده طول راه‌های احداثی شامل رمپ و لوپ‌ها نیز حدود ۱.۵ کیلومتر است که پس از تکمیل اجرای زیرگذر عملیات اجرایی آن نیز انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: طی یک ماه اخیر برای انسداد مسیر، ایمن‌سازی محدوده کارگاه و آشکارسازی آن اقدامات مختلفی از جمله نصب روشنایی نقطه‌ای، نصب حفاظ بتنی، نصب انواع تابلوهای ایمنی و علائم هشداردهنده، ایمن‌سازی نقاط پرتگاهی و تعیین مسیر جایگزین (محور روستایی قشلاق) انجام شده است تا در مدت زمان اجرای پروژه، محدوده کارگاهی از ایمنی لازم برخوردار باشد.

کد خبر 718717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.