تشکیل ۴۰۰۰ پرونده در حوزه جرایم اقتصادی در ۹ ماه سال جاری

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به تمرکز پلیس بر کشف پرونده‌های کلان و سازمان‌یافته گفت: در ۹ ماه سال جاری در حوزه مبارزه با جرایم و مفاسد اقتصادی بیش از چهار هزار پرونده تشکیل و پیگیری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حسین رحیمی با تاکید بر اینکه مهمترین مأموریت و رسالت پلیس امنیت اقتصادی مقابله و مبارزه با مفاسد و جرایم اقتصادی به‌منظور ایجاد بستر سالم و لازم برای فعالیت فعالان اقتصادی است، اظهار کرد: مفسدان و مجرمان اقتصادی با اقدام مجرمانه خود و با انجام اقداماتی از جمله احتکار، پولشویی، اختلاس، رشا و ارتشا به دنبال کسب سودهای آورده هستند.

وی با اشاره به اینکه در ۹ ماه سال جاری بیش از چهار هزار پرونده در راستای مقابله با مجرمان و مفسدان اقتصادی از جمله جرایم فرار مالیاتی، احتکار، زمین خواری، پولشویی، اختلاس، رشا و ارتشا، رباخواری و تعدی به اموال دولتی تشکیل و پیگیری شده است، افزود: به‌طور حتم در این رابطه همکاری هم‌وطنان گرامی می‌تواند پلیس را در اجرای بهتر ماموریت‌هایش در مقابله و مبارزه با جرایم و مفاسد اقتصادی بیش از پیش یاری رساند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به رشد ۱۲۴ درصدی کشفیات این پلیس در حوزه کالای احتکاری در ۹ ماه سال جاری گفت: در سال جاری با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه مبارزه با اخلال در نظام اقتصادی کشور شاهد رشد ۹ درصدی پرونده‌های تشکیل شده در این حوزه هستیم که در این زمینه بیشترین تمرکز پلیس بر پرونده‌ای مهم و کلان و سازمان یافته است.

سردار رحیمی در تشریح اقدامات پلیس امنیت اقتصادی در مقابله با پدیده زمین‌خواری و با اشاره به اینکه در ۹ ماه سال جاری در حوزه زمین‌خواری ۱۲۷۹ فقره پرونده تشکیل شده است، اضافه کرد: در این رابطه ۳۱۶۹ هکتار زمین به ارزش بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال کشف شده و بیشترین پرونده‌های تشکیل شده در این حوزه مربوط به استان‌های هرمزگان و چهار محال بختیاری است.

وی افزود: برابر بررسی‌های صورت گرفته در موضوع زمین‌خواری در بحث تشکیل پرونده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد رشد هشت درصدی و از لحاظ مالی شاهد رشد ۴۰ درصدی ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل و کشف شده در این حوزه هستیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اینکه در حوزه فرار مالیاتی با توجه به اینکه مالیات سهم ویژه‌ای در رشد و شکوفایی و پیشرفت هر کشوری ایفا می‌کند و از جمله منابع در آمدی کشور است، تصریح کرد: در سال جاری در حوزه فرار مالیاتی با تمرکز بر پرونده‌های کلان و سازمان‌یافته شاهد رشد دو درصدی پرونده‌های تشکیل شده و افزایش ۱۷۹ درصدی ارزش ریالی این پرونده‌ها هستیم.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: در سال جاری ضمن تعامل هدفمند با سازمان‌های دولتی و مأمور به خدمات عمومی و شناسایی نشانگاه‌های اقتصادی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های درون و برون‌سازمانی شاهد رشد ۶۲ درصدی پرونده‌های تشکیل شده در این حوزه هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تسهیلات غیرمجاز بانکی نیز کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی فعال و پیگیری‌های لازم را دارند، افزود: در این حوزه با تلاش‌های صورت گرفته و همکاری سازمان‌ها و سیستم بانکی و رده‌های نظارتی شاهد رشد ۲۶ درصدی پرونده‌های تشکیل شده هستیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا افزود: در این رابطه همچنین شاهد رشد ۷۹ درصدی ارزش ریالی پرونده‌های کشف شده و نیز رشد ۹۰ درصدی متهمان دستگیر شده هستیم و برخورد با موضوع رشا و ارتشا هم که از جمله مأموریت‌های این پلیس است، شاهد رشد چهار درصدی پرونده‌های تشکیل شده در این حوزه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هستیم.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه مقابله با احتکار از مأموریت‌های این پلیس و با توجه به اینکه این عمل مجرمانه بر سلامت اقتصاد کشور تأثیر گذار است، عنوان داشت: در ۹ ماه سال جاری، ۸۲۴ فقره پرونده به ارزش ۵,۷۵۳ میلیارد تومان کشف شده است.

وی افزود: کشف نزدیک به ۱۴ هزار لاستیک احتکار شده به ارزش ۳۵ میلیارد تومان و کشف ۱۲۴ هزار قلم انواع دارو به ارزش ۵ میلیارد تومان از جمله مهم‌ترین پرونده‌های کشف شده در این حوزه است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اینکه همراهی و همکاری مردم می‌تواند پلیس را در برخورد بهتر و سریع‌تر با مجرمان و مفسدان اقتصادی یاری رساند، خاطرنشان کرد: هم‌وطنان می‌توانند اخبار و اطلاعات خود در زمینه جرایم و مفاسد اقتصادی را با سامانه ۰۹۶۳۰۰ پلیس امنیت اقتصادی فراجا در میان بگذارند.

سردار رحیمی افزود: در روزهای اخیر شاهد تماس‌های هموطنان با سامانه ۰۹۶۳۰۰ هستیم که این مهم در حقیقت موتور پیشرانی است که می‌تواند عرصه را بر مجرمان و مفسدان اقتصادی تنگ‌تر کند.

کد خبر 718703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.