برف و باران کردستان را فرا می‌گیرد

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کردستان گفت: از بامداد چهارشنبه تا اواخر وقت روز دوشنبه (۲۵ دی) شاهد بارش باران و به ویژه برف در سطح استان کردستان خواهیم بود و در این مدت، بارش‌ها در نیمه غربی استان قابل ملاحظه بود.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان، اظهار کرد: از بامداد چهارشنبه تا اواخر وقت روز دوشنبه (۲۵ دی) شاهد بارش باران و عمدتاً برف در سطح استان خواهیم بود که در این مدت بارش‌ها در نیمه غربی قابل ملاحظه بوده و در حد هشدار نارنجی است.

وی با بیان اینکه بارندگی‌ها در نیمه شرقی استان کم و در حد هشدار زرد است، افزود: مه‌آلود بودن هوا و کاهش دید، بارش برف و کولاک در مناطق مرتفع و گردنه‌های استان از جمله پیامدهای این سامانه بارشی است‌.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان با بیان اینکه اوج فعالیت این سامانه بارشی در روز چهارشنبه است، خاطرنشان کرد: دمای هوای استان نیز از روز چهارشنبه به صورت محسوس کاهش یافته و این کاهش دما تا اوایل هفته آینده تداوم دارد.

پناهی تصریح کرد: اختلال در تردد و لغزندگی مسیرهای شهری و بین‌شهری به‌ویژه در گردنه‌های استان، کاهش دید، ایجاد راه‌بندان و آب‌گرفتگی معابر از جمله پیامدهای احتمالی سامانه مذکور بوده که لازم است رانندگان از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند و در صورت تردد به تجهیزات زمستانی همچون زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی مجهز باشند.

کد خبر 718576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.