هوای اصفهان گرم‌تر می‌شود / پیش‌بینی طوفان‌های لحظه‌ای و باران

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به افزایش دو تا سه درجه‌ای دمای هوا طی هشدار سطح نارنجی از تشدید شرایط پایداری، انباشت آلاینده‌های جوی و وزش باد شدید و طوفان‌های لحظه‌ای در مناطق مستعد خبر داد.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی سه روز آینده در استان، افزایش ابر، گاهی وزش باد و در شهر اصفهان و مناطق صنعتی شرایط افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: براین اساس از اواخر وقت چهارشنبه تا روز جمعه هفته جاری با عبور موجی از فراز استان، ناپایداری‌هایی به صورت بارش پراکنده باران و برف در قسمت‌هایی از نواحی غربی و افزایش سرعت وزش باد و در مناطق مستعد وزش باد شدید و طوفان‌های لحظه‌ای مورد انتظار است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار هواشناسی سطح نارنجی با فعالیت سامانه تشدید شرایط پایداری از اوایل فردا تا پایان وقت روز نوزدهم دی در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه با غبارآلودگی، کاهش شعاع دید، ماندگاری غلظت آلاینده‌ها همراه با کاهش کیفیت هوا، سکون نسبی هوا، انباشت آلاینده جوی پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه کلان‌شهر اصفهان و مناطق شهرک‌های صنعتی تحت‌تأثیر فعالیت‌های سامانه مذکور است، گفت: افزایش محسوس شاخص کیفیت هوا توأم با رشد ظرفیت غلظت آلاینده‌ها تا شرایط ناسالم برای تمام گروه‌های سنی در صورت نبود رعایت و کنترل منابع آلاینده احتمال شرایط بسیار ناسالم به ویژه در مناطق پر تردد و صنعتی از مخاطرات این سامانه است.

معتمدی اظهار کرد: مدیریت جهت کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، تاکید بر عدم تردد گروه‌های سنی و جلوگیری از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز توصیه می‌شود.

وی درباره فعالیت سامانه پایداری و سکون نسبی جو از اوایل امروز تا اواخر روز چهارشنبه بیستم دی در استان، افزود: این سامانه با غبارآلودگی، کاهش شعاع دید، افزایش غلظت آلاینده‌ها جوی، انباشت آلاینده‌ها، سکون نسبی جو در کلان‌شهر اصفهان و مناطق صنعتی همراه است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان بالا رفتن عدد شاخص کیفیت هوا، کاهش دید و کیفیت هوا را از مخاطرات سامانه مذکور دانست و گفت: ممنوعیت تردد غیرضروری در سطح شهرها و پرهیز از تکاپوی فیزیکی و ورزشی در فضای باز به ویژه افراد آسیب‌پذیر، مدیریت تردد خودروها در سطح شهرها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان دو تا سه درجه افزایش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۱۶ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۴- درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

معتمدی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با دمای ۸- درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 718443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.