اعتصاب فرودگاه‌های ایتالیا

اولین اعتصاب ایتالیا در سال ۲۰۲۴، فرودگاه‌های اصلی این کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کارکنان در اکثر فرودگاه‌های اصلی ایتالیا برای اعتصاب در هشتم ژانویه (دوشنبه) با درخواست برای افزایش دستمزد و شرایط کاری بهتر اعلام آمادگی کردند. اگر این اعتصاب سراسری برگزار شود، سال ۲۰۲۴ در ایتالیا با اعتصاب چشمگیر قشر کارگری در بخش حمل‌ونقل آغاز خواهد شد که در صورت ادامه حل نشدن اختلافات، ممکن است مانند سال گذشته شاهد اختلالات زیادی باشد.

اعتصاب فرودگاه‎های ایتالیا

پیش از این نیز در بیست‌وچهارم ژانویه، اعتصاب بیست‌وچهارساعته حمل‌ونقل عمومی در سراسر ایتالیا برگزار شد که باعث تنش قابل‌توجهی در خدمات‌رسانی شد. بخش حمل‌ونقل ایتالیا همواره به علت مدیریت نادرست شاهد اعتصاب‌های کارگری بوده است که اغلب درخواست‌ها نیز شامل تقاضا برای توجه به معیشت این قشر بوده است.

تأثیر اعتصاب به‌طور مستقیم بر عملکرد حمل‌ونقل بار در فرودگاه‌های مالپنسا و لیناته میلان، رم، فیومیچینو، فلورانس، ترویزو و ونیز تأثیر می‌گذارد. این اعتصاب قرار است در مدت یک روز کامل برگزار شود و بنابراین به احتمال زیاد به دلیل اختلال در خدمات‌رسانی کارکنان در فرودگاه‌ها، پروازها تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و با تأخیر مواجه خواهد بود.

اعتصاب فرودگاه‎های ایتالیا

طی هفته‌های گذشته، اعتصاب‌های مشابهی در کشورهای آلمان، انگلیس، پرتغال و اسپانیا نیز رخ داده است.

رانندگان قطار در آلمان با اپراتور قطار دویچه‌بان بر سر ساعت کاری، حقوق و شرایط کاری اختلاف طولانی‌مدت دارند و به همین علت تصمیم دارند که تا یازدهم ژانویه چند روز مشخص را دست به اعتصاب بزنند.

کارکنان متروی لندن نیز قصد دارد اعتصاب چندروزه‌ای را برای دستمزد تا تاریخ دوازدهم ژانویه به راه بیندازند.

در پرتغال نیز در روزهای ابتدایی سال ۲۰۲۴، کارکنان سیستم قطار شهری دست از کار کشیدند.

اعتصاب فرودگاه‎های ایتالیا

کد خبر 718256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.