شاخص آلودگی هوای استان تهران امروز دوشنبه ۱۸ دی

براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور امروز دوشنبه هوای سه شهر استان تهران قرمز و هوای چهار شهر نارنجی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، طبق داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوا، میانگین کیفیت هوای مناطق بیست‌ودوگانه تهران هم‌اکنون با شاخص ۱۱۶ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

در استان تهران باقرشهر با شاخص ۱۷۵، بهارستان با شاخص ۱۵۸ و باغستان شهریار با شاخص ۱۵۵ در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم قرار دارد. پاکدشت با شاخص ۱۰۴، قرچک با شاخص ۱۳۳، اسلام‌شهر با شاخص ۱۲۱ و شهریار با شاخص ۱۰۴ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

همچنین لواسان با شاخص ۹۵، پردیس با شاخص ۶۹، دماوند با شاخص ۸۴، شهر قدس با شاخص ۶۰، ملارد با شاخص ۹۵ و رباط کریم با شاخص ۶۸ در وضعیت زرد و هوای قابل قبول قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

از ابتدای سال جاری تا امروز در تهران ۹ روز هوای پاک، ۱۹۲ روز هوای قابل قبول، ۸۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۱ روز هوای ناسالم در روزشمار شاخص آلودگی هوا به ثبت رسیده است.

کد خبر 718220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.