تشدید نوسانات دمایی در اصفهان / هوا آلوده می‌شود

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره فعالیت سامانه پایداری و سکون نسبی جو از اوایل فردا تا اواخر روز چهارشنبه در استان از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس خبر داد.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی پایدار تا روز چهارشنبه روی استان است.

وی افزود: بر این اساس آسمان به صورت صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در شهر اصفهان و مناطق صنعتی از فردا در برخی ساعات شرایط افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس وجود خواهد داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره فعالیت سامانه پایداری و سکون نسبی جو از اوایل وقت فردا تا اواخر روز چهارشنبه بیستم دی در استان، تصریح کرد: این سامانه با غبارآلودگی، کاهش شعاع دید، افزایش غلظت آلاینده‌ها جوی، انباشت آلاینده‌ها، سکون نسبی جو در کلان‌شهر اصفهان و مناطق صنعتی همراه است.

وی بالا رفتن عدد شاخص کیفیت هوا، کاهش دید و کیفیت هوا را از مخاطرات سامانه مذکور دانست و گفت: ممنوعیت تردد غیرضروری در سطح شهرها و پرهیز از تکاپوی فیزیکی و ورزشی در فضای باز به ویژه افراد آسیب‌پذیر، مدیریت تردد خودروها در سطح شهرها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی توصیه می‌شود.

معتمدی با بیان اینکه دما در ۲۴ ساعت آینده در مناطق مرکز و شمالی استان یک تا دو درجه کاهش و در سایر نواحی یک تا دو درجه افزایش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۱۶ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۳- درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با دمای ۹- درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 718100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.