عصرانه خبری شهرهای ایران در ۱۷ دی‌

در این بسته خبری از مجتمع تفریحی و گردشگری در شهرکرد احداث می‌شود تا احداث بوستان‌های تخصصی در کرج کلید خورد و تصویب مطالعات تفصیلی حمل‌ونقل همگانی مشهد برای نخستین‌بار در کشور را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای ایران در عرصه‌های مختلف عمرانی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود، در این بسته خبری ایمنا، (کوتاه از شهرهای ایران) سرفصل مهمترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم.

درختان خیابان‌های شهر یزد سربرداری نشده است

منصوری زاده، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد گفت: هرس درختان سطح این شهر با نظر کارشناسان و به منظور جوان سازی آنها در زمان خواب زمستانی درختان انجام شده و بر خلاف آنچه شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند، سر برداری درختان نبوده است.

نبود کمربندی از مهمترین دلایل افزایش بار ترافیکی در شهر لردگان است

ابراهیم کریمی‌نژاد، شهردار شهر لردگان نیز با اشاره به اینکه بار ترافیکی جاده لردگان از داخل شهر است، گفت: محور لردگان به عنوان جاده ترانزیتی جنوب به مرکز کشور است و همچنین بار ترافیکی خودروهای مربوط به احداث سد خرسان نیز از داخل شهر است، که این موارد از مهمترین دلایل افزایش بار ترافیکی لردگان است.

۷۰ تا ۸۰ درصد آلودگی هوای تهران مربوط به منابع متحرک است

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۷۰ تا ۸۰ درصد از آلایندگی در تهران بخاطر منابع متحرک از جمله خودروها بوده که سهم موتورسیکلت‌ها در این شرایط آلایندگی ۲۰ درصد است.

عصرانه خبری شهرهای ایران در ۱۷ دی‌

ساخت بوستان‌های تخصصی در کرج کلید خورد

علیرضا عاقلی، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج اعلام کرد: احداث بوستان‌های تفریحی و تخصصی یا موضوعی در برنامه کاری مدیریت شهری کرج قرار گرفت.

رسانه‌ها مؤثرترین عوامل در فرهنگ‌سازی هستند

غلامرضا احمدی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی تبریز با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت اقشار مختلف مردم در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، گفت: خبرنگاران و رسانه‌ها مؤثرترین عوامل جامعه در عرصه فرهنگ‌سازی هستند.

ضرورت توجه ویژه به اصول معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی در قم

سید مرتضی سقائیان نژاد، شهردار قم گفت: مسائل مرتبط با حوزه معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی در شهر قم باید به‌صورت ویژه دنبال و عملیاتی شود.

مجتمع تفریحی و گردشگری در شهرکرد احداث می‌شود

مصطفی حیدری، رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: شهرداری شهرکرد ملزم گردید مطالعات کامل فنی، مهندسی، زیست محیطی و ترافیکی را برای احداث مجتمع تفریحی و گردشگری واقع در میدان قمربنی هاشم (ع) آغاز کند.

عصرانه خبری شهرهای ایران در ۱۷ دی‌

تصویب مطالعات تفصیلی حمل‌ونقل همگانی مشهد برای اولین بار در کشور

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: در مطالعات تفصیلی حمل‌ونقل همگانی مشهد، که برای اولین بار در کشور، به تصویب رسیده، ایجاد ۶ خط بی‌آرتی، توسعه خط ۲ مترو و پیش‌بینی‌شده است.‌

کد خبر 718067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.