شتاب‌بخشی به سوادآموزی در ۱۵ استان کشور

مدیرکل دوره‌های سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح شتاب‌بخشی به سوادآموزی در ۱۵ استان کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمود قنبرزاده بعدازظهر امروز -یکشنبه هفدهم دی- در نشست هم‌اندیشی معاونان قطب یک سوادآموزی کشور که در سالن جلسات ساختمان شماره یک اداره‌کل آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در سال ۱۴۰۲ داریم، انتخابات مجلس است و استان‌ها با ظرفیت بالایی که دارند، باید به این عرصه ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به صحبت‌های یکی از حضار درباره استفاده از نیروهای انقلابی در حوزه انتخابات اضافه کرد: مطابق فرمایش مقام معظم رهبری باید از ظرفیت‌های همه نیروها استفاده کنیم و قرار نیست از نیروی خاصی حمایت کنیم، چرا که نگاه دشمن امروز به آرای من و شما است و اینکه چند درصد مردم و واجدان شرایط پای صندوق‌ها می‌آیند.

مدیرکل دوره‌های سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به طرح مبحث ادغام سازمان سوادآموزی در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: نهضت با همان مسئولیت گذشته و با روند پیشین خود به کار خود ادامه می‌دهد.

قنبرزاده با اشاره به راه‌اندازی نهضت دانش‌آموزی برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی، ادامه داد: همچنین طرح «روستای باسواد» و همچنین طرح سوادآموزی «خانه به خانه» در استان‌های کشور اجرا می‌شود.

وی از راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی در همه استان‌ها به ویژه مناطق محروم کشور خبر داد و گفت: در این مراکز علاوه بر یاددهی خواندن و نوشتن ارتقای سواد قرآنی افراد بی‌سواد و کم‌سواد در دستور کار جدی سازمان سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

مدیرکل دوره‌های سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در مراکز یادشده تعلیم مواردی مانند مهارت همسرداری، تربیت و زندگی شهروندی در دستور کار قرار می‌گیرد که این موضوع در همایشی در شهر مشهد چکش‌کاری می‌شود.

قنبرزاده افزود: در ضمن مهارت‌آموزی به افراد کم‌سواد برای ایجاد شغل هم در دستور کار این مراکز قرار دارد و همچنین طرح شتاب‌بخشی به سوادآموزی در ۱۵ استان توسط سازمان سوادآموزی کشور برگزار می‌شود که این استان‌ها روند مطلوبی در سوادآموزی ندارند.

وی ادامه داد: در استان قزوین باید در کنار ظرفیت آموزش‌دهندگان از ظرفیت مردمی هم استفاده شود و نباید مانند گذشته شاهد حاشیه‌هایی در بخش سوادآموزی استان قزوین باشیم.

کد خبر 718051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.