آغاز طرح مقاوم‌سازی درختان در برابر آسیب‌های مختلف در منطقه ۱۵ اصفهان

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: مقاوم‌سازی درختان در برابر آسیب‌های مختلف با استفاده از رنگ سفید لاتکس پس از هرس کردن درختان در فصول پاییز و زمستان انجام می‌شود، این طرح توسط شهرداری منطقه با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز در این منطقه کرده است.

هوشنگ نظری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه درختان با تنوع ساختاری و ویژگی‌های اکولوژیکی از مهم‌ترین عناصر در ساختار فضای باز شهری محسوب می‌شوند و نقش غیرقابل انکاری را در تلطیف روح و سلامتی جسم انسان ایفا می‌کنند، اظهار کرد: شهرداری منطقه ۱۵ اصفهان در راستای افزایش عملکرد خود در نگهداری محیط زیست اقدام به اجرای طرح تحقیقاتی-پژوهشی با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز در این منطقه کرده است.

وی افزود: این طرح تحقیقاتی در سه فاز صورت گرفته و در هر فاز چند خیابان به‌عنوان نمونه تحقیق انتخاب شده است که در فاز اول شناسایی درختان بالای دو سال، در فاز دوم شناسایی درختانی که دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند و در فاز سوم عملیات اجرای این طرح را شامل می‌شود که هم‌اکنون نیز در حال انجام است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اشاره به اهمیت و ضرورت این پروژه تحقیقاتی گفت: بعد از اتمام این عملیات و مشاهده نتایج به‌دست آمده از آن، این طرح در سایر مناطق شهر اصفهان نیز اجرایی خواهد شد.

نظری‌پور با اشاره به مزایای این طرح خاطرنشان کرد: جلوگیری از آفتاب‌سوختگی و سرمازدگی، افزایش مقاومت درختان در برابر انبساط و انقباض دمایی شب و روز، افزایش مقاومت درختان در مقابل تنش‌های شدید و آنی دمایی محیط، محافظت از درختان در مقابل ترک‌خوردگی تنه، محافظت از درختان در مقابل آفات چوب‌خوار همچون کرم‌های خراط، محافظت و پیشگیری از بیماری‌های قارچی و ویروسی درختان (شانکر باکتریایی)، محافظت و جلوگیری از زمستان‌گذرانی کرم‌های میوه، همچنین محافظت از درختان در مقابل جوندگانی مانند موش از جمله مزایای این طرح است.

آغاز طرح مقاوم‌سازی درختان در برابر آسیب‌های مختلف در منطقه ۱۵ اصفهان

وی تصریح کرد: مقاوم‌سازی درختان در برابر آسیب‌های مختلف با استفاده از رنگ سفید لاتکس پس از هرس کردن درختان در فصول پاییز و زمستان انجام می‌شود که بهترین زمان برای انجام این عملیات محسوب شده، همچنین از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به‌صرفه است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه فضای سبز این منطقه بر حسب نوع مالکیت به پنج دسته تفرج‌گاهی قطعات پراکنده فضای سبز، رفیوژ و جزایر ترافیکی، انهار و اماکن دولتی و نیمه‌دولتی تقسیم‌بندی می‌شود، گفت: تعداد درختان این منطقه بیش از ۷۶ هزار اصله برآورد شده که محافظت از این گنجینه سبز امری لازم است که غفلت از آن زیان جبران‌ناپذیری بر پیکر اکوسیستم شهری وارد خواهد کرد.

کد خبر 717977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.