طرح پیوند مسجد و مدرسه در ۳۶۰۰ مدرسه کشور اجرا می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در ۳ هزار و ۶۰۰ مدرسه طرح مدرسه، مسجد و خانواده را اجرا می‌کنیم، گفت: ۶۴ هزار نماز جماعت با حضور دانش‌آموزان در طرح محراب در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، مراد صحرایی امروز _شنبه، شانزدهم دی_ در اجلاس سراسری نماز در زنجان، با اعلام انزجار از حادثه تروریستی کرمان اظهار کرد: آموزش و پرورش غصه‌دار شهادت دانش‌آموزان حادثه تروریستی کرمان است.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین از دانش‌آموزان ۴۰ ویژگی از جمله موحد بودن، اهل نماز بودن و… می‌خواهد که مهم‌ترین آن محور نماز است، افزود: نماز مهم‌ترین رکن در آموزش و پرورش است و در تنظیم سند نماز، طرح فراگیر حول ۵ محور اصلی امید، ایمان، خودباوری و خردورزی و هویت اجرا می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۲ کمیسیون مطالعاتی و تخصصی در سطح استان‌ها با موضوع نماز تشکیل شده است، افزود: امروز باید برای حل مشکل، کنش‌گرا نه وارد عمل شویم؛ اگر از طریق مدارس جلوی آسیب‌های اجتماعی را بگیریم راحت‌تر می‌توانیم با مشکلات رو به رو شویم.

صحرایی با اشاره به اقدامات شاخص آموزش و پرورش ادامه داد: ۶۴ هزار نماز جماعت با حضور دانش‌آموزان در طرح محراب در حال اجرا است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جشن تکلیف برای دانش‌آموزان در حال اجرا است، ادامه داد: مدرسه در سند تحول بنیادین نقطه اتکا و ملت در تعالی کشور است.

صحرایی با بیان اینکه در ۳ هزار و ۶۰۰ مدرسه طرح مدرسه، مسجد و خانواده را اجرا می‌کنیم، گفت: برگزاری مسابقات نماز و اذان با مشارکت بیش از یک میلیون نفر و ۷۶۰ اجلاس نماز در مدارس اجرا شد.

وی با تاکید بر تداوم حضور روحانیت در مدارس تصریح کرد: برای جبران کمبود مربی پرورشی در مدارس پردیس این طرح در قم آغاز به کار کرده است و جذب مربیان پرورشی در دستور کار است.

کد خبر 717866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.