ورزشکاران و قهرمانان بالاترین نقش را در عرصه ورزش ایفا می‌کنند

وزیر ورزش و جوانان گفت: ورزشکاران و قهرمانان بالاترین نقش را در عرصه ورزش ایفا می‌کنند و اگر ورزشکاران و قهرمانان در ورزش حضور نداشته باشند ما هیچ شانی در بخش‌های مختلف مدیریت ورزش نخواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، کیومرث هاشمی ظهر امروز _شنبه شانزدهم دی_ در آئین تجلیل از ورزشکاران استان اردبیل با تاکید بر لزوم تقدیر و تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران کشور اظهار کرد: بر اساس منشور المپیک که همه ورزش دنیا به تاسی از آن اساسنامه‌های خود را در قالب اساسنامه فدارسیون‌ها و هیأت‌های ورزشی تدوین می‌کنند، ورزشکاران بالاترین نقش را در عرصه ورزش دارند.

وی افزود: در عرصه ورزش دنیا کمیسیون‌های مختلف مربیان، داوران، ورزشکاران و آموزش وجود دارد اما کمیسیون ورزشکاران به دلیل شرایط خاصی که دارد، مورد توجه ویژه کمیته بین‌المللی المپیک است به طوری که هر اختیاری که رئیس کمیته المپیک دارد، کمیسیون ورزشکاران کشورها هم دارد.

قهرمانان و ورزشکاران مایه فخر ورزش کشور هستند

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر لزوم حفظ حرمت ورزشکاران گفت: اگر ورزشکاران و قهرمانان در ورزش حضور نداشته باشند ما هیچ شانی در بخش‌های مختلف مدیریت ورزش نخواهیم داشت.

هاشمی با بیان اینکه استان اردبیل قهرمانان زیادی تحویل جامعه ورزش کشور کرده است، خاطرنشان کرد: این استان همواره سهم بالایی در عضویت در تیم‌های ملی و مدال‌آوری در سطوح بالای رویدادهای بین‌المللی داشته است و قهرمانان این خطه بارها پرچم پر افتخار کشورمان را به اهتزاز درآورده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مقام معظم رهبری هر سال دیدارهایی با جامعه ورزش دارد که آخرین دیدار حدود یک ماه گذشته با حضور مدال‌آوران از جمله مدال‌آوران این خطه برگزار شد و علاوه بر این ۲ ماه قبل مراسم تجلیل از مدال‌آوران با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد که اینها نشان می‌دهد مسئولان کشور قدردان زحمات قهرمانان کشور هستند.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با ورزشکاران فرمودند " اگر ایران قوی می‌خواهیم نیاز به ورزش قوی داریم و ورزش قوی زمانی شکل می‌گیرد که به قهرمانان ورزشی توجه کافی داشته باشیم".

هاشمی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امر به ورزش امر به معروف است، گفت: در توسعه ورزش در کشور آنچه مدنظر است در وهله اول ورزش برای سلامتی جامعه است اما از دل آن هم قهرمانانی ظهور می‌کنند که در این راستا شاهد بودیم، قهرمانان این خطه توانستند برای کشور افتخارآفرینی کنند.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از ۳۲ ورزشکار، مربی، داور و سرپرست تیم ملی با حضور مسئولان کشوری و استانی تجلیل شد.

کد خبر 717828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.