هوای اصفهان سرد و بارانی می‌شود

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به کاهش دو تا سه درجه‌ای دمای هوا از فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش پراکنده باران و برف در مناطق مرتفع، وزش باد شدید، مه‌آلودگی و کاهش دید افقی خبر داد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر موجی از شمال استان طی امروز بعدازظهر است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق در ساعات بعدازظهر گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در نیمه شمالی استان بارش پراکنده باران و ارتفاعات برف، انتظار می‌رود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان ادامه داد: پس از خروج این موج تا اواسط هفته جوی پایدار مورد انتظار است که در کلان‌شهر اصفهان و نواحی صنعتی با افزایش غلظت آلاینده‌ها همراه است.

وی درباره فعالیت سامانه بارشی از امروز تا اوایل وقت یکشنبه هفدهم دی در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه با بارش پراکنده باران و برف در مناطق مرتفع، وزش باد شدید، مه‌آلودگی و کاهش دید افقی، کاهش نسبی دما در نیمه شمالی استان همراه است.

امینی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، میمه، نطنز، خوروبیابانک، بادرود، انارک، چوپانان، مهاباد، اردستان و زواره، گفت: لغزندگی سطح جاده‌ها به ویژه در گردنه‌های کوهستانی، شکل‌گیری کولاک برف محلی، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی به صورت محدود، آسیب به سازه‌های موقت از مخاطرات سامانه مذکور است.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اظهار کرد: احتیاط در تردد، پرهیز از سفرهای غیر ضروری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر و مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر در صورت لزوم، استحکام سازه‌های موقتی توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه تغییرات دما طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق دو تا سه درجه کاهش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۸ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به صفر درجه می‌رسد.

امینی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با کمینه دمای ۸- درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.

کد خبر 717796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.