کولاک برف در نقاط کوهستانی / کاهش ۸ درجه‌ای دما در نیمه شرقی کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کولاک برف در بعضی نقاط کشور و کاهش هشت درجه‌ای دما در نیمه شرقی خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و بعضی مناطق استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، قم، تهران، سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی، بارش باران و برف، در بعضی مناطق وزش باد شدید و در نقاط کوهستانی کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی این روز بیشینه بارش در اردبیل و استان‌های ساحلی خزر خواهد بود و فردا در مناطقی از خراسان رضوی و جنوبی و کرمان، بارش رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور، جوی آرام و پایدار پیش‌بینی می‌شود و چهارشنبه در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز غربی، بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: امروز در بعضی مناطق جنوب شرق، نوار شرقی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، فردا در بعضی مناطق واقع در شرق و جنوب شرق و روز چهارشنبه در بعضی مناطق غرب، شمال شرق، شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، در بعضی ساعات وزش باد به نسبت شدید تا شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: فردا در نیمه شرقی کشور دما بین پنج تا هشت درجه کاهش پیدا می‌کند و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در نیمه شرقی دما بین پنج تا هشت درجه افزایش خواهد داشت، همچنین امروز خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای خزر و دوشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا قسمتی ابری از بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد شدید، با بیشینه ۱۸ و کمینه ۱- درجه سانتی‌گراد است و روز یکشنبه، صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با بیشینه ۱۵ و کمینه ۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 717718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.