تهیه اسناد بافت فرسوده اصفهان بر اساس تجربیات شهروندان

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان گفت: اصل مسئله در این سازمان، ساماندهی بازآفرینی محلات بافت فرسوده و تاریخی است که تاکنون تمام اسناد تهیه شده، به بافت فرسوده تعلق دارد و این اسناد طبق مطالعات بر مبنای تجربیات مردم درون محله تنظیم شده است.

محمدعلی ایزدخواستی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: رونمایی از ۱۵ سند بازآفرینی محلات بافت فرسوده با حضور معاون وزیر، مشاور وزیر کشور، مدیران ارشد شرکت بازآفرینی شهری ایران، وزارت راه و شهرسازی و سازمان شهرداری‌ها برگزار شد.

وی افزود: این اسناد برای محلات بافت فرسوده بود که سال گذشته مطالعات آن توسط سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان آغاز و تدوین شد که برنامه اقدام و عمل مناطق شهری و محلات هدف را در بر می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان ادامه داد: بازآفرینی سندهای محله‌های منتظرالمهدی، امیرعلم، مولوی، گرکان، برتیانچی، سفلی، هفتون، درب امام سجاد، مارچین و کوجان تدوین شده است و به‌عنوان عمل و سند جامع محلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایزدخواستی اضافه کرد: اصل مسئله در سازمان نوسازی و بهسازی، ساماندهی بازآفرینی محلات بافت فرسوده و تاریخی است که تاکنون تمام اسناد تهیه شده، به بافت فرسوده تعلق دارد و این اسناد طبق مطالعات بر مبنای تجربیات مردم درون محله تنظیم شده است.

وی گفت: گروه‌های کارشناسی با مراجعه به محلات اطلاعات را دریافت و نقاط ضعف و قوت را اقتباس می‌کنند و سپس با نظام‌های شهرسازی و علمی، نظر مدیران، صاحب‌نظران، ذی‌نفوذان و ذی‌نفعان محله را در این مسئله دخیل می‌دهند و اقداماتی که برای بهبود وضعیت این محله مورد نیاز است را شناسایی و به‌عنوان مسیر اقدام و عمل درون سند متبلور می‌کنند.

ایزدخواستی بیان کرد: بر اساس این اسناد کاملاً مشخص است که در هر محله کدام قسمت نیاز به تغییرات دارد.

وی ادامه داد: پروژه‌های محرک توسعه؛ یعنی یک پروژه پس از انجام، موجب توسعه و بهبود وضعیت کیفی شعاعی پیرامون خود می‌شود.

ایزدخواستی تصریح کرد: دو دسته فعالیت عمده داریم که شناسایی، برنامه‌ریزی، طراحی و برنامه اقدام آن به‌عهده سازمان است؛ دسته اول پروژه‌هایی است که وضعیت زیست محله را با پروژه‌های توانمندسازی محلی و اقتصادی، اجتماعی و پروژه‌های محرک توسعه بهبود می‌بخشد و دسته دوم پروژه‌های تجمیع مسکن است که موجب نوسازی بافت فرسوده می‌شود و بافت‌های فرسوده که ریزدانه، نفوذناپذیر و ناپایدار هستند به سازه‌های پایدار مقاوم تبدیل می‌شود.

کد خبر 717666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.