پاسخ‌ به ترور العاروری حتمی است/ داعش ساخته دست آمریکا، جنایت کرمان را مرتکب شده است

رهبر حزب الله لبنان گفت: حزب الله لبنان از روز هشتم اکتبر و تنها یک روز پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی در غزه، وارد رویارویی با دشمن صهیونیستی شده است و در امتداد بیش از یکصد کیلومتر بارها مواضع اشغالگران را هدف قرار داده است.

به گزارش خبرگزای ایمنا و به نقل از المنار، مراسم هفتم درگذشت «الحاج محمد یاغی» ملقب به «ابوسلیم» معاون اجرایی سابق دبیرکل حزب‌الله و نماینده سابق پارلمان لبنان، بعدازظهر امروز (۱۵ دی) در بارگاه حضرت خوله (س) در شهر بعلبک برگزار شد و سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز به سخنرانی پرداخت.

دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای سخنان خود بار دیگر شهادت زائران بارگاه سردار شهید قاسم سلیمانی در انفجارهای تروریستی روز چهارشنبه و همچنین شهادت «الحاج ابوتقوی» از فرماندهان الحشدالشعبی در حمله روز گذشته آمریکا در بغداد را تسلیت گفت.

ابوسلیم ذوب در حزب‌الله بود

سید حسن نصرالله، در بخش ابتدایی سخنان خود به زندگی و سیره مرحوم الحاج محمد یاغی پرداخت و گفت که از دوره جوانی با یکدیگر در لبنان فعال بوده‌اند. نصرالله گفت که مرحوم ابوسلیم شیفته امام موسی صدر و شهید محمدباقر صدر بود.

او افزود: «از آنجایی که ایشان را از جوانی می‌شناختم، شهادت من در مورد ایشان شهادت محسوسی است من ایشان را از جوانی در سال ۱۹۷۸ می‌شناسم از همان ساعات اول آشنایی ما، رابطه برادری، دوستی، محبت و اعتماد کامل به وجود آمد. او از ابتدای جوانی در بعلبک فردی مجاهد، فعال و انقلابی بود و اینکه اولین فردی که مایه الهام حاج ابوسلیم شد، حضرت امام سید موسی صدر بود».

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنان خود گفت که سوار بر خودرو به همراه مرحوم ابوسلیم از روستایی به روستای دیگر و از شهری به شهر دیگر می‌رفته و به سخنرانی و تحلیل مسائل می‌پرداخت و اینکه ایشان با تأسیس حزب‌الله به عضویت این گروه مقاومت در آمد و به تعبیر سید نصرالله «ذوب در این مسیر جدید» شد و خالصانه باقی عمر خود را صرف این جنبش و آرمان آن کرد.

۶۷۰ حمله در سه ماه علیه مواضع اسرائیل‌

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود به حملات حزب الله لبنان علیه مواضع اشغالگران و فعالیت‌های این گروه مقاومت پرداخت و گفت: «از هشت اکتبر وارد نبرد با دشمن در جبهه جنوب شدیم و تا امروز که بیش از ۹۰ روز می‌گذرد، از نظر رسانه‌ای این جبهه مظلوم واقع شده است. طی این مدت تمامی مواضع مرزی و مواضع عمق خاک دشمن و شهرک‌ها هدف قرار گرفت و طی سه ماه گذشته مقاومت بیش از ۶۷۰ عملیات انجام داد که در برخی روزها تعداد عملیات‌ها به ۲۳ مورد می‌رسید».

به گفته دبیرکل حزب الله لبنان، ۴۸ مقر مرزی رژیم صهیونیستی و ۱۱ موضع در عمق خاک فلسطین اشغالی و ۱۷ شهرک صهیونیست‌نشین مورد هدف قرار گرفته است.

نصرالله در پاسخ به کسانی که مدعی هستند حزب‌الله فقط دکل‌های اسرائیل را می‌زند؛ گفت: «این‌ها یا بی اطلاع یا جاهل هستند؛ ما تجهیزات روی دکل‌ها را هدف قرار می‌دهیم که صدها میلیون دلار ارزش دارد و کنترل اطلاعاتی بر بخش بزرگی از لبنان را پوشش می‌دهند».

سید مقاومت لبنان همچنین از انهدام تعداد زیادی از تانک‌ها و خودروهای ارتش صهیونیستی سخن گفت و تأکید کرد که اکنون تمامی تانک‌های و ماشین‌آلات نظامی دشمن در دیدرس نیروهای مقاومت هستند و حزب‌الله اطلاعات خوبی از مواضع نیروهای اسرائیلی دارد.

او افزود: «از نتایج این رویارویی که سه ماه است ادامه دارد، کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از سربازان و افسران دشمن است؛ این عملیات‌ها برای دشمن طاقت‌فرسا شده است، اما آن‌ها در بیان آمار تلفات خود محرمانگی رسانه‌ای را در پیش گرفته‌اند و تعداد واقعی کشته‌ها و زخمی‌های خود را اعلام نمی‌کنند؛ مقاومت تقریباً ۹۰ ویدئو از انهدام تانک‌ها و ماشین آلات و مقر نظامیان اسرائیلی در دست دارد، امروز برخی از منابع دشمن به نقل از منابعی در وزارت جنگ اسرائیل می‌گویند که تعداد سربازانی که از هفت اکتبر تاکنون دچار معلولیت شده‌اند ممکن است به ۱۲ هزار نفر برسد».

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه گفت که نیروهای مقاومت با هک اطلاعات هشت بیمارستان در اسرائیل متوجه زخمی شدن بیش از ۲ هزار زخمی از نظامیان اسرائیلی شده‌اند، به طوریکه تعداد زیادی از آن‌ها دچار جراحات خطرناکی هستند یا اینکه پزشکان از آن‌ها قطع امید کرده‌اند».

حسن نصرالله در این باره افزود: «می‌دانیم که کتمان تلفات بخشی از جنگ روانی دشمن است تا در مقابل جامعه خود احساس سرشکستگی و خجالت نکند، زیرا آن‌چه در حال وقوع است، تحقیر واقعی اسرائیل در جبهه جنوب محسوب می‌شود».

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین به فرار و آوارگی شهرک‌نشینان اشاره کرد و گفت که طی جنگ‌های گذشته این کشورهای عربی بودند که متحمل آوارگی و پناهندگی می‌شدند، اما این بار فرار گسترده از شهرک‌ها یک فشار روانی، سیاسی و امنیتی بر دولت اسرائیل تحمیل کرده است.

رهبر مقاومت لبنان در ادامه سخنان خود گفت: «از روز اول گفتیم که هدف این جبهه فشار بر دشمن و فرسایش و خسته کردن دشمن برای توقف تجاوز به غزه و همچنین کاهش فشار دشمن بر غزه بود؛ آیا این دو هدف اکنون در جبهه لبنان محقق شده است؟ بله؛ هنگامی که دشمن از تحولات در جبهه لبنان و پیش‌رفت اتفاقات به سمت جنگ فراگیر واهمه پیدا کرد، مجبور شد صد هزار نیرو را به مرز لبنان بیاورد؛ اکنون اطلاعات کامل نیروها و تیپ‌های مستقر در مرزهایمان را داریم، نیروهایی که دشمن مجبور شده است آن‌ها را از اعزام به غزه بازدارد».

نصرالله سپس این سؤال را مطرح کرد که آیا این مقدار از تلفات رژیم صهیونیستی و انهدام ماشین آلاتش، موجب فشار بر دولت این رژیم نشده است؟

دبیرکل حزب‌الله لبنان سپس به دشمنان مقاومت در داخل لبنان پرداخت و گفت که آن‌ها تاریخ معاصر لبنان را نخوانده‌اند و نمی‌دانند که اسرائیل از سال ۱۹۴۸ بارها به روستاها و خانه‌ها حمله می‌کرد و دست به جنایت می‌زد و این همواره مردم جنوب لبنان بودند که آواره می‌شدند و قطعاً اگر اسرائیل بتواند اهداف خود را در غزه محقق کند، هدف بعدی‌اش جنوب لبنان خواهد بود.

او گفت که اگر یکی از این حملاتی که اکنون به مواضع اسرائیل انجام می‌شود، در گذشته رخ می‌داد، اسرائیل بیروت را هدف قرار می‌داد، اما اکنون دشمن صهیونیستی جرئت این کار را ندارد و این همان معادله بازدارندگی است که مقاومت از سال‌ها پیش بر دشمن تحمیل کرده است.

حسن نصرالله همچنین شهرک‌نشینان اسرائیلی را مورد خطاب قرار داد و گفت که اگر خواستار پایان این وضع هستند، از دولت خود بخواهند تا تجاوز به غزه را متوقف کند و هیچ گزینه دیگری برای توقف حملات مقاومت لبنان وجود ندارد.

نمی‌توانیم پاسخ ترور صالح العاروری را ندهیم

سید مقاومت لبنان در ادامه به ترور شهید «صالح العاروری» معاون اسماعیل هنیه در جنوب بیروت اشاره کرد و آن را تجاوزی «بزرگ و خطرناک» از سوی دشمن توصیف و تأکید کرد که این ترور هرگز بدون پاسخ از جانب حزب‌الله نخواهد ماند.

او گفت: «به شما می‌گویم که این [ترور] هرگز نمی‌تواند بدون پاسخ و مجازات باشد، هرگز از عبارت "در زمان و مکان مناسب" استفاده نمی‌کنیم و پاسخ ما حتمی خواهد بود، نمی‌توانیم در قبال چنین تجاوز بزرگی سکوت کنیم، حجم فساد و تباهی که در سکوت در قبال این ترور نهفته است، از خطر هرگونه واکنشی بالاتر است».

سید حسن نصرالله در ادامه به موضوع عراق و هدف قرار دادن مواضع الحشد الشعبی پرداخت و گفت که اکنون یک فرصت تاریخی در مقابل دولت عراق و پارلمان و مردم عراق برای اخراج «اشغالگران جنایتکار» که خون عراقی‌ها را می‌ریزند، وجود دارد.

او افزود: «از برکات عملیات‌های مقاومت اسلامی عراق برای یاری مردم غزه یکی این است که فرصت تاریخی برای خلاصی از اشغالگران آمریکایی و از این دروغ و جهل آمریکایی به وجود آمده است».

داعش ساخته دست آمریکاست

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه به انفجارهای تروریستی کرمان پرداخت و گفت که آمریکایی‌ها داعش را در ایران به کار گرفتند و اکنون می‌گویند که ارتباطی با انفجار کرمان ندارند.

او گفت: «این ساخته دست شما بود که دست به جنایت زد؛ چه کسی این روزها داعش را در سوریه فعال نگه داشته است؟ آن‌ها به دنبال هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی هستند؟».

سید حسن نصرالله سپس به واکنش برخی کشورهای عربی به عملیات‌های جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت که برخی از رژیم‌های عربی و رسانه‌هایشان برای سرپوش گذاشتن بر شکست، تحقیر و سکوت خود، اقدام به مسخره کردن اقدامات جبهه مقاومت می‌کنند.

نصرالله به عملیات‌های یمنی‌ها در دریای سرخ پرداخت و گفت: «هنگامی که نیروهای یمنی ایلات را هدف قرار می‌دهند؛ برخی کشورها و رسانه‌های عربی آن‌ها را متهم می‌کنند که می‌خواهند با این کارها چهره خود را بازسازی کنند؛ انصارالله و سید عبدالملک الحوثی و دولت صنعاء از روز اول فقط در پی جلب رضایت خداوند بودند و هنگامی که یمنی‌ها عملیات‌های خود را گسترش داده و به دریای سرخ بردند، سازکاران سکوت کرده و بلکه بهت زده شدند».

رهبر مقاومت لبنان تأکید کرد که یمنی‌ها توانسته‌اند معادله بازدارندگی خود را بر دشمن اسرائیلی تحمیل کنند و به همین دلیل است که جنگنده‌های اسرائیلی در آسمان یمن دیده نمی‌شوند.

کد خبر 717630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.