اعزام کاروان‌های عمره تا چه زمانی لغو ‌شد؟

پس از بروز مشکل در اعزام زائران به سرزمین وحی، به دلیل صادر نشدن مجوزهای لازم پروازی، سفر کاروان‌های عمره تا هفدهم دی لغو شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سفر عمره هنوز برقرار نشده، متوقف شد؛ زائرانی که آماده تشرف به سرزمین وحی بودند، چند ساعت قبل از اعزام از لغو پرواز مطلع شدند و آن‌هایی هم که برای روزهای بعد پرواز داشتند، بلاتکلیف بودند.

سازمان هواپیمایی کشوری «نبود مجوزهای لازم برای پرواز» را دلیل لغو اعزام‌ها اعلام کرده است، با این وجود، همچنان مجوزهای پرواز ایرانی برای فعالیت در فرودگاه‌های عربستان صادر نشده است.

بر همین اساس سازمان حج و زیارت اعلام کرده «در حال حاضر همه کاروان‌های عمره تا هفدهم دی‌ماه لغو شده‌اند» و در این بازه زمانی هیچ کاروانی امکان تشرف به سرزمین وحی را ندارد.

با وجود پیگیری‌های انجام شده، گفته می‌شود که «احتمال برقراری سفرها از بیست‌وسوم دی‌ماه قوی‌تر است»، اما مشخص نیست با توجه به ظرفیت اعلام شده برای تشرف به سرزمین وحی، افرادی که از سیزدهم دی‌ماه آماده اعزام بودند، چه زمانی مشرف خواهند شد. چرا که برنامه اعزام اعلام شده بود و برای دهه سوم دی هم کاروان‌هایی ثبت‌نام کرده بودند.

یکی از مدیران دفاتر زیارتی می‌گوید که «با توجه به تکمیل نبودن ظرفیت کاروان‌ها در اواخر دی، کاروان‌های تکمیل شده در اولویت اعزام قرار می‌گیرند.»

مشکل در مجوزهای لازم برای پرواز به عربستان در حالی است که چندی پیش مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری به عربستان سفر کرده بودند و آمادگی لازم برای پروازها صورت گرفته بود، اما به یکباره آن هم چند ساعت قبل از آغاز اعزام‌ها، مسؤولان از نداشتن مجوزهای لازم برای پرواز به جده یا مدینه خبر می‌دهند.

منبع: فارس

کد خبر 717531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.