نوسازی بافت فرسوده اصفهان هدف‌گذاری شود/ ضرورت برخورد با مقصران فوت پاکبان قزوینی

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «لزوم هدف‌گذاری در نوسازی بافت فرسوده اصفهان با حضور مردم و بخش خصوصی»، «دیوارنگاره زنجان با موضوع نماز رونمایی می‌شود»، «لزوم برخورد با مقصران فوت پاکبان قزوینی»، «طرح ترافیک جدید تهران به سال جاری نمی‌رسد»، «بادگیرهای شهر یزد شناسنامه‌دار می‌شوند» و «شهرداری اهواز ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری می‌کند» را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

لزوم هدف‌گذاری در نوسازی بافت فرسوده اصفهان با حضور مردم و بخش خصوصی

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: توجه به بازآفرینی شهری و نوسازی بافت‌ها از گذشته مورد توجه دست‌اندرکاران قرار گرفته و زحمات و تلاش‌های این افراد مؤثر بوده است و شاهد آثار آن هستیم، اما این موارد به‌طور کامل پاسخگوی نیاز بافت‌های تاریخی و فرسوده نبوده است.

وی افزود: برخلاف زحمات فراوانی که در سال‌های گذشته کشیده شده است و توجه بودجه و اعتبارات و توجهات نیروی انسانی که بر این موضوع وجود دارد، این اقدامات کافی نبوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر در دوره فعلی که توجه به فعالیت در نوسازی بافت‌های فرسوده بیش از پیش شده است، ساختارهایی برگشت‌ناپذیر و پایدار مدنظر قرار گیرد و توجه و هدف‌گذاری با حضور مردم و بخش خصوصی صورت گیرد، نتایج مطلوبی رقم می‌خورد.

دیوارنگاره زنجان با موضوع نماز رونمایی می‌شود

مجید ناصحی‌مقدم، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه شهرداری زنجان در ارتباط با بحث اجلاس سراسری نماز حمایت‌های متعددی کرده است، با اشاره به اینکه یکی از اقدامات شهرداری در این حوزه مربوط با طرح اجلاس سراسری نماز و اکران آن در تنها دیوارنگاره شهر زنجان است، افزود: طرح دیوارنگاره با موضوع اجلاس سراسری نماز خواهد بود که به شکل تسبیح و سجاده است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه هم‌زمان با اجلاس سراسری نماز، طرح دیوارنگاره زنجان رونمایی می‌شود. گفت: این طرح به رنگ سبز بوده و در وسط آن مهری قرار گرفته است که نشان از اهمیت فریضه عبادی نماز دارد.

لزوم برخورد با مقصران فوت پاکبان قزوینی

ولی چگینی، عضو شورای اسلامی شهر قزوین ضمن تأکید بر پیگیری حقوقی فوت پاکبان زحمتکش شهرداری قزوین اظهار کرد: می‌بایست با مقصران این موضوع برخورد شده و استفاده از تجهیزات و خودروی جاروب در معابر و اماکن حادثه‌خیز جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه جان یک انسان بسیار مهم‌تر و بالاتر از تمیزی شهر است، گفت: به‌رغم وجود این حادثه برای پاکبان شریف و زحمتکش شهرمان باز هم شاهد رفت‌وروب و پاکسازی برخی نقاط حادثه خیز و خطرناک شهر توسط پاکبانان هستیم که ممکن است هر لحظه دوباره حادثه تلخ دیگر را رقم بزند و خانواده‌ای را داغدار کند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ضمن تأکید بر پیگیری حقوقی فوت پاکبان زحمتکش شهرداری قزوین گفت: با مقصران این موضوع باید برخورد و استفاده از تجهیزات و خودروی جاروب در معابر و اماکن حادثه‌خیز جدی گرفته شود.

طرح ترافیک جدید تهران به سال جاری نمی‌رسد

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دستور کار جلسه امروز شورا اظهار کرد: تهاتر هفت فقره از املاک شهرداری با وزارت ورزش به جای ورزشگاه تختی برای آزادسازی جهت ساخت ادامه آزادراه شوشتری بررسی خواهد شد.

وی افزود: دو ورزشگاه نیز از گذشته در اختیار وزارت ورزش بود، اما از لحاظ ملکی واگذار نشده بود که امروز پس از تصویب، این واگذاری عملیاتی می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به طرح ترافیک جدید تهران و جزئیات آن گفت: هنوز در این زمینه چیزی به شورا اعلام نشده است، بعید می‌دانم این طرح تا پایان سال جاری آماده شود، اما سال آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بادگیرهای شهر یزد شناسنامه دار می‌شوند

بی‌بی فاطمه حقیرالسادات، رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: فن ساخت بادگیر به عنوان میراث ناملموس است که با توجه به تعداد و تنوع بادگیرها، این بناها قابلیت ثبت جهانی دارد.

وی ادامه داد: در شهر یزد متنوع و مرتفع‌ترین بادگیرهای جهان وجود دارد و باید از تمام آنها صیانت و نگه داری شود.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد گفت: با توجه به اهمیت بادگیرها، شهرداری یزد در صدد شناسنامه‌دار شدن آن‌ها است تا اینگونه، بهتر از این بناهای ارزشمند حفاظت شود.

شهرداری اهواز ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری می‌کند

سیاوش محمودی، عضو شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: با تصویب بودجه و از ابتدای سال جاری اولویت بندی لازم لازم برای مدیریت شهری اهواز انجام شد که به ترتیب عملیات آسفالت، باز زنده‌سازی کارون و بهبود وضعیت ورودی‌های شهر اهواز بود در کنار این موارد توسعه حمل‌ونقل عمومی یکی از مهم‌ترین خواسته شهروندان و اعضای شورای اسلامی شهر بود.

وی افزود: عملیات آسفالت معابر در اهواز با شرایط و سرعت مناسب در حال انجام است به گونه‌ای که در شش ماه نخست سال بیش از سال گذشته عملیات آسفالت انجام شد علاوه بر آن پروژه بازنده سازی کارون و بهبود ورودی‌های شهر نیز کلید خورد و وارد فاز اجرایی شده و تمرکز عمده در حال حاضر بر روی توسعه حمل‌ونقل عمومی است.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: با تصویب کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر به شهرداری اهواز مجوز داده شد تا برای خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیزلی، هشت هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت منتشر کند.

کد خبر 717465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.