نوع نگاه به تجدید حیات در بافت تاریخی باید تغییر کند

عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: نگاه ما به موضوع توسعه و تجدید حیات در بافت تاریخی باید تغییر کند، چراکه توسعه و حفاظت دو روی یک سکه است و اگر بخواهیم بافت تاریخی را برای نسل‌های آینده حفظ کنیم، باید به موضوع توسعه توجه کنیم تا توسعه و حفاظت توأمان صورت بگیرد.

سیدمسلم سیدالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به سومین نشست شورای سیاست‌گذاری دبیرخانه‌های انتقال تجارب بازآفرینی کشور اظهار کرد: این دبیرخانه شناسایی اقدامات برتر بازآفرینی شهری در شهرهای کشور که قابلیت تأمین و انتقال‌پذیری را به سایر شهرها دارد، انجام می‌دهد.

وی افزود: این دبیرخانه تجارب بازآفرینی در شهرها را شناسایی و مستند می‌کند و سایر شهرهای کشور نیز بتوانند از این تجربه استفاده کنند.

عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: در این نشست تاکید بر مرور مصوبات قبلی و مسئله بافت تاریخی بود که اصفهان به‌عنوان شهری که بیشترین و ارزشمندترین بافت تاریخی را دارد، می‌تواند پیشران این برنامه قرار گیرد.

سیدالحسینی اضافه کرد: نگاه ما به موضوع توسعه و تجدید حیات در بافت تاریخی باید تغییر کند، چراکه توسعه و حفاظت دو روی یک سکه است و اگر بخواهیم بافت تاریخی را برای نسل‌های آینده حفظ کنیم، باید به موضوع توسعه توجه کنیم تا توسعه و حفاظت توأمان صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: سیاست‌های تشویقی و ترغیبی برای امنیت و تقویت سکونت در بافت را مجدد بازنگری کنیم تا بتوانیم امنیت سکونت و تشویق مردم را به سکونت در بافت پایدارتر کنیم.

سیدالحسینی بیان کرد: سیاست‌های شهرسازی باید به سمتی رود که نگاه عادلانه به بافت‌های تاریخی شود و امتیازاتی که طرح‌های توسعه دارد، باید برای ساکنان و املاک بافت نیز متعادل باشد؛ به‌طور مثال تراکم را به مناطق دیگر شهر می‌دهیم، اما به منطقه‌ای که بافت تاریخی دارد نمی‌دهیم در نتیجه باید حق امتیاز داده شود.

کد خبر 717353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.