دستگیری عاملان کلاهبرداری ۳۰۰ میلیاردی از ۳۰ نفر

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری دو کلاهبردار که بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال از صاحبان کارگاه‌های تولید فرش در شهرستان آران و بیدگل کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حمید علینقیان‌پور اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از صاحبان کارگاه‌های تولید فرش فعال در شهرک‌های صنعتی شهرستان آران و بیدگل مبنی بر کلاهبرداری دو نفر از آنها موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های علمی صورت گرفته و دریافت مشخصات ظاهری افراد کلاهبردار از مالباختگان، مشخص شد این افراد دارای سوابق متعدد در زمینه کلاهبرداری هستند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان عنوان کرد: متهمان با ترفندی خاص دسته چک‌هایی را به نام افراد دیگر تهیه و مبالغی را در ازای دریافت این دسته چک‌ها به آنها پرداخت و با این روش اقدام به خرید تعداد زیادی تخته فرش از صاحبان کارگاه‌های تولید فرش می‌کردند.

سردار علینقیان‌پور ادامه داد: کلاهبرداران در ابتدا با پاس کردن چک‌های صادره، اعتماد فروشندگان را جلب، اما در خریدهای بعدی اقدام به صدور چک‌های بلامحل می‌کردند و سپس فرش‌های خریداری شده را زیر قیمت بازار به مالخران می‌فروختند.

وی گفت: سرانجام با اقدامات تخصصی و هوشمندانه کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان آران و بیدگل، هر دو کلاهبردار در مخفیگاه خود دستگیر و در تحقیقات صورت گرفته به کلاهبرداری ۳۰۰ میلیارد ریالی از ۳۰ نفر اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در ادامه با راهنمایی متهمان، مالخر اموال نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی ۲۰۰ تخته فرش، هزار عدد پادری، هشت تن نخ اکریلیک و دو دستگاه خودرو که کلاهبرداران با چک‌های بلامحل از صاحبان آنها خریداری کرده بودند کشف شد.

سردار علینقیان‌پور با اشاره به تحویل متهمان به مرجع قضائی، خاطرنشان کرد: به افرادی که در کار تولیدی هستند توصیه می‌کنیم هنگام انجام معاملات و دریافت چک‌ها، از اصالت چک و سوابق صادر کننده چک اطمینان حاصل و آنها را از بانک مربوطه استعلام کنند و معاملات کلان خود که با دریافت چک صورت می‌گیرد را در ساعات کاری بانک‌ها انجام دهند تا امکان استعلام چک‌های دریافتی و نقد کردن آنها وجود داشته باشد.

کد خبر 716813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.